سامسونگ به هدف عرضه ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند نمی‌رسد

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در ابتدای سال ۲۰۱۸ هدف فروش در سال جاری را افزایش داد؛ اما آمارها حاکی از عدم موفقیت در دستیابی به این هدف است.
تبلیغات

منابع آگاه خبر می‌دهند که به احتمالی زیاد، سامسونگ در رسیدن به هدف عرضه‌ی ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند در سال جاری نخواهد رسید. یکی از این منابع ناشناس در گفتگو با وبسایت Investor می‌گوید، هدف سامسونگ برای سال جاری میلادی، عرضه‌ی ۳۵۰ میلیون دستگاه است که بیش از رقم قبلی خواهد بود. با توجه به فروش کمتر از انتظار گلسی اس ۹ و تلاش‌های زیاد برای بقا در بازار چین، به نظر می‌رسد این هدف دور از دسترس باشد.

برنامه‌ی اولیه‌ی سامسونگ برای سال ۲۰۱۸، فروش ۳۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بود که پیش‌خریدهای بسیار Galaxy S9 در سه‌ماهه‌ی اول باعث شد تا این پیش‌بینی افزایش یابد. پیش‌بینی ۳۵۰ میلیون پس از این اتفاقات عنوان شد که از آمار سال‌های گذشته‌ی سامسونگ بیشتر است. اپل و سامسونگ، غول‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در سال‌های گذشته با کاهش تقاضا برای این گجت‌ها دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. این کاهش برای محصولات آن‌ها به خاطر نفوذ شدید چینی‌ها با محصولات باکیفیت و ارزان‌قیمت در این بازار است.

آمارهای سامسونگ در سال‌های گذشته، فروش ۳۱۹.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵، ۳۰۹.۴ میلیون دستگاه و ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را عنوان می‌کنند. این آمارها توسط شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics منتشر شده است. آمارهای سال جاری نیز خبر از فروش ۷۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ تا به امروز می‌دهد.

نو گون-چانگ، تحلیل‌گر شرکت HMC معتقد است، آمار فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم حدود ۷۳ میلیون دستگاه خواهد بود. او دلیل چنین موضوعی را کاهش فروش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس می‌داند. به‌هرحال با این که فروش گلکسی اس ۹ در سه‌ماهه‌ی اول آماری پایدار داشته است، کاهش فروش در دوره‌ی بعدی این پیش‌بینی را ایجاد می‌کند که پرچم‌دار کره‌ای‌ها تا پایان سال به فروش ۳۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و رکورد کمترین فروش سری گلکسی اس سامسونگ از سال ۲۰۱۲ را خواهد شکست.

سهم سامسونگ در بازار چین از ۲۰ به کمتر از یک درصد رسیده است

آمارها و پیش‌بینی‌های منتشر شده، کاهش سود در سه‌ماهه‌ی دوم را نیز برای سامسونگ پیش‌بینی می‌کنند که البته با کاهش فروش، امری طبیعی است. شرکت‌های Shinhan و Korea Iinvestment پیش‌بینی می‌کنند که بخش گوشی‌های هوشمند غول کره‌ای دنیای فناوری، سود ۲.۳ تریلیون وان (۱.۹۸ میلیارد دلار) را در سال جاری تجربه می‌کند و این رقم ۴۳.۳ درصد از سود سال گذشته کمتر خواهد بود. شرکت EBEST نیز سود عملیاتی این بخش را ۲.۲۵ تریلیون وان (۲.۰۳ میلیارد دلار) پیش‌بینی می‌کند.

به‌هرحال فشار تولیدکنندگان چینی و اپل هر روز به سامسونگ بیشتر می‌شود. این حقایق، سامسونگ و کوه- دونگ-جین، مدیرعامل این شرکت را بر آن داشته است تا تیم‌های بازاریابی را برای تلاش هرچه بیشتر و افزایش فروش محصولات بسیج کند. آمارها نشان می‌دهد سهم بازار سامسونگ در چین از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۳ به کمتر از یک درصد در سال گذشته رسیده است. تنها اقدام کره‌ای‌ها برای حل این مشکل، تغییر مدیران دفاتر عملیاتی چین بوده است.

سامسونگ امیدوار است تا با عرضه‌ی گوشی تاشوی خود بازی را تا حدودی به نفع خود برگرداند. این گوشی سال‌ها است که در محافل خبری و شایعات حضور دارد؛ اما هنوز مدل واقعی به بازار عرضه نشده است؛ البته منتقدان قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار یا بیشتر این گوشی و حجم پایین تولید آن را موانعی برای مثمر ثمر بودن عرضه‌ی آن برای کره‌ای‌ها می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات