اپلیکیشن مایکروسافت نیوز برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها امروز اپلیکیشن مایکروسافت نیوز را با ظاهری دگرگون‌شده و بهره‌گیری از هوش مصنوعی، برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر کردند.
تبلیغات

مایکروسافت امروز اعلام کرد که اپلیکیشن خبررسانی نام مایکروسافت نیوز را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر کرده‌اند. برطبق گفته‌ی مایکروسافت، این پلتفرم برای انتشار روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS شامل بازنگری شده است و عملکرد آن بر اپلیکیشن نیوز ویندوز ۱۰ و MSN‌ تحت وب نیز تأثیرگذار خواهد بود.

ردموندی‌ها از مدت‌ها پیش‌ درباره‌ی این تغییر، اطلاعات اندکی منتشر می‌کردند. نخستین قدم جدی این شرکت زمان برداشته شد که برنامه‌ی MSN News با طراحی جدید و مدرن، برای گوشی‌های اندروید و iOS منتشر شد. مایکروسافت هفته‌ی گذشته این دو اپلیکیشن خبررسانی را تحت برند مایکروسافت نیوز با یکدیگر ادغام کرد و نسخه‌ی بتای آن را در دست تعداد اندکی از کاربران قرار داد. حال شاهد این هستیم که نسخه‌ی نهایی این برنامه با طراحی جدید و ویژگی‌های نو، برای استفاده‌ی عمومِ افراد منتشر شده است.

مایکروسافت نیوز / Microsoft news

 نسخه‌ی تحت وب MSN News، همچنان نام خود را حفظ می‌کند؛ اما به‌روزرسانی پلتفرم خبررسانی ردموندی‌ها به‌واسطه‌ی موتور جدید «نیوز انجین»، علاوه بر اپلیکیشن مایکروسافت نیوز، وب‌سایت MSN را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مایکروسافت می‌گوید:

مایکروسافت نیوز نشان‌دهنده‌ی نحوه‌ای است که ما از طریق رویکرد درازمدتمان و با همکاری مؤسسات خبری، ویراستارهای انسانی و هوش‌ مصنو‌عی، به افراد از طریق وب، گوشی و رایانه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. ما با بیش از هزار ناشرِ ویژه و ۳ هزار برند در بازارهای جهانی (نظیر USA Today، نیویورک تایمز، فاکس نیوز، واشنگتن پست، گاردین، لِموند و...) همکاری کردیم تا بهترین خبرها، ویدیو‌ها، تصاویر و دیگر محتوای را برای شما در یک مکان گردآوری کنیم؛ تمامِ این‌ها به رایگان برای مردم سراسر جهان در دسترس است.

نکته‌ی قابل توجه، امکان شخصی‌سازی خبرها در هر دو نسخه‌ی وب و اپلیکیشن است که تجربه‌ی سفارشی خواندن اخبار را برای کاربران فراهم می‌کند. برطبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده است، پروسه‌ی انتخاب اخبار‌ به‌ کمک هوش مصنوعی و ویراستارهای انسانی صورت می‌پذیرد. هوش مصنوعی با پیداکردنِ اخبار از دسته‌بندی‌های گوناگون، وظیفه‌ی گزینش نهایی را بر عهده‌ی ۸۰۰ ویراستاری می‌گذارد که در سراسر جهان حضور دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات