گلکسی اس 10 برای رقابت با آیفون جدید و پی 20 پرو با دوربین سه گانه راهی بازار می‌شود

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ وارد رقابت جدیدی با سایر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند می‌شود. دوربین سه گانه، عامل اصلی این رقابت است.
تبلیغات

بر اساس تحلیل انجام‌شده توسط تحلیلگران بازار در تاریخ ۳۱ می‌ (۱۰ خرداد)‌، گلکسی اس 10، پرچم‌دار بعدی سامسونگ قرار است با دوربین سه گانه و سنسور سه‌بعدی معرفی شود. کیم دونگ‌ون، تحلیلگر KB Sequrity، در گزارشی اشاره کرد که نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل، با دوربین سه گانه رونمایی خواهند شد. این تحلیلگر در مورد شرکت سامسونگ هم نقطه نظراتی دارد. وی می‌گوید:  

نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، گلکسی اس ۹ سامسونگ با تقاضای کمتری مواجه شد. این شرکت قصد دارد پرچم‌دار بعدی خود را با دوربین سه گانه و سنسور سه‌بعدی تجهیز کند تا بتواند فروش تضمین‌شده‌تری برای خود رقم بزند.

دوربین‌های سه گانه نسبت به دوربین‌های دوگانه یا تکی، تصاویری واضح‌تر و بهتر و از زوایای مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این دوربین‌‌ها، مجهز به ویژگی زوم پیشرفته هستند و در حوزه واقعیت افزوده هم کاربرد دارند. هواوی، شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌ هوشمند نیز در این حوزه دستی در آتش دارد. این شرکت اخیرا هواوی پی ۲۰ پرو را مجهز به دوربین سه گانه معرفی کرد. بی‌شک هواوی نیز همین اهداف را دنبال می‌کند. هواوی پی ۲۰ پرو با دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی  و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی و در نهایت دوربین مونوکرومیک ۲۰ مگاپیکسلی رونمایی شده است. 

 بر اساس خبرهای منتشرشده، یکی دیگر از گوشی‌های هوشمندی که قرار است با دوربین سه گانه به بازار بیاید، آیفون ایکس پلاس اپل خواهد بود. وقتی تعداد دوربین‌های بیشتری در گوشی‌ هوشمند به کار برده می‌شود، بدان معنی است که تأمین‌کننده‌ی قطعات این دوربین‌ها از جمله سامسونگ الکترومکانیکس، پول بیشتری از این طریق به دست خواهند آورد. 

کیم جی‌سان، تحلیلگر Kium Securities، معتقد است:

با وجود کاهش سرعت رشد بازار جهانی تلفن همراه، موجودی قطعات مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند، از جمله ماژول‌های دوربین و سنسورها، افزایش خواهد یافت و سامسونگ الکترومکانیکس یکی از شرکت‌هایی است که از این رویکرد بازار سود خواهد برد.

در سال ۲۰۱۷، سود عملیاتی بخش تأمین قطعات الکترونیکی گروه سامسونگ، با رشد سالیانه ۱۱۵۵ درصد، به ۲۹۰ میلیون دلار ( ۳۰۶.۲ میلیارد وون کره جنوبی)‌ افزایش یافت که این رقم را مدیون دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ است. شرکت سامسونگ الکترومکانیکس یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات گوشی‌های هوشمند سامسونگ الکترونیکس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات