Oppo Find X با طراحی تمام‌ صفحه و دوربین کشویی خودکار معرفی شد

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
شرکت چینی اوپو از گوشی هوشمند Find X با طراحی تمام صفحه و دوربین کشویی خودکار رونمایی کرد. این گوشی هیچ‌گونه بریدگی روی صفحه‌نمایش ندارد.
تبلیغات

اگر یک ترند در سال ۲۰۱۸ بین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند وجود داشته باشد، تولید محصولی با بیشترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه است. اوپو نیز با گوشی Find X که امروز آن را در شهر پاریس معرفی کرد، همین رویه را دنبال می‌کند و با ترکیب ایده‌های فعلی و نوآوری‌های خود، محصولی با صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی توسعه داده که دارای نسبت ۹۲.۲۵ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه‌ی دستگاه است. این شرکت چینی برای دسترسی به این مهم، از هیچگونه بریدگی‌ یا شکافی در بخش صفحه‌نمایش استفاده نکرده است؛ از این‌ رو کاربرانی که همواره موضع منفی نسبت به استفاده از ناچ دارند، می‌توانند از این موضوع خشنود باشند.

جالب‌ترین بخش طراحی Find X به سیستم دوربین سلفی و اصلی آن مربوط می‌شود که در استفاده‌ی عادی، کاملاً در داخل بدنه‌ی دستگاه مخفی است؛ اما به‌محض اجرای اپلیکیشن دوربین یا اقدام به بازگشایی قفل دستگاه، این قسمت با دوربین ۲۵ مگاپیکسلی خود و سنسورهای سه‌بعدی شناسایی چهره به‌صورت اسلایدی از داخل بدنه بیرون می‌آید. طبق گفته‌ی اوپو، اجرای کامل اپلیکیشن دوربین تنها ۰.۵ ثانیه زمان می‌برد که باتوجه به تجربه‌ی خبرنگاران، این ادعا به‌ نظر دقیق می‌رسد. اوپو برای در پشت Find X نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده است که از سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

ظاهر اوپو فایند ایکس با توجه به استفاده از لبه‌های خمیده در قسمت جلویی و پشتی، شباهت بسیاری به گلکسی اس ۹ سامسونگ دارد. اوپو در بخش صفحه‌نمایش از پنل اولد با وضوح +FHD استفاده می‌کند. ترکیب دوربین کشویی و نمایشگر خمیده همان چیزی است که اوپو را قادر ساخته صفحه‌نمایشی تمام‌صفحه را در محصول خود به کار گیرد. با این حال، این نخستین دستگاهی نیست که از دوربین کشویی استفاده می‌کند و هفته‌ی گذشته، ویوو با معرفی سری نکس، از این طراحی برای اولین‌ بار پرده برداشت؛ با این تفاوت که اوپو این روش را برای هر دو دوربین جلو و پشتی به کار برده است. 

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

اوپو فایند ایکس برخلاف ویوو نکس، از سنسور اثر انگشت بهره نمی‌برد و به‌جای آن، از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده می‌کند که سنسورهای آن در همان قسمت ظاهرشونده قرار داده شده‌اند. کاربران برای قفل‌گشایی دستگاه، ابتدا باید در صفحه‌ی قفل به سمت بالا سوایپ کنند تا سنسورها از محل خود بیرون آیند و دستگاه اقدام به شناسایی چهره‌ی کاربر کند  برخلاف انتظار، قفل‌گشایی دستگاه و شناسایی چهره از این طریق بسیار سریع انجام می‌شود.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

در بخش سخت‌افزاری اوپو انتظارات از یک دستگاه بالارده را برآورده کرده است و شاهد استفاده از پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستیم. انرژی مورد نیاز سخت‌افزار فوق توسط باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپری تأمین می‌شود که از فناوری شارژ سریع VOOC استفاده می‌کند؛ علاوه بر موارد فوق، کاربران می‌توانند از دو سیم‌کارت در فایند ایکس استفاده کنند.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

در قسمت نرم‌افزاری شاهد استفاده از نسخه‌ی ۸.۱ اندروید اوریو هستیم که توسط پوسته‌ی اختصاصی ColorOS، شخصی‌سازی شده است. شباهت این پوسته با پوسته‌ی سامسونگ و سیستم‌عامل آی‌او‌اس انکارناپذیر است و اوپو بسیاری از ویژگی‌های آن را از دو مورد فوق وام گرفته است. طبق گفته‌ی این شرکت چینی، فایند ایکس نخستین گوشی اوپو خواهد بود که علاوه‌بر چین، در اروپا و آمریکا‌ی شمالی نیز به فروش خواهد رسید. پرچم‌دار متفاوت اوپو با قیمت ۹۹۹ پوند (۱۱۵۰ دلار) از ماه آگوست روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات