سئو چیست و چرا به سئو نیاز داریم؟

سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سئو مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization و شامل تکنیک و اصولی است که برای بهینه‌سازی و افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده شود.
تبلیغات

با افزایش تعداد سایت‌ها و به‌خصوص فروشگاه‌های اینترنتی، اهمیت سئو برای قرارگرفتن سایت آن‌ها در صفحه اول گوگل و افزایش فروش، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

چرا سئو اهمیت پیدا کرد؟

تا چندی پیش، اگر شخصی قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داشت، با به کاربردن تعداد کلمات زیاد در سایت و بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه اصولی، به راحتی رتبه سایت خود را افزایش می‌داد؛ اما با افزایش تعداد سایت و تکنولوژی گوگل، اصول و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت به‌شدت تغییر پیدا کرد و دیگر مانند گذشته نمی‌توان در طول یک شب به جایگاه برتر گوگل دست پیدا کرد. از این‌رو، اگر فروشگاهی قصد دارد سایت خود را به‌صورت اصولی بهینه کند تا به فروش بیشتری دست باید، باید با اصول و تکنیک‌های سئو آشنایی داشته باشد.

گوگل تکنیک‌ها و اصولی را برای بهینه‌سازی سایت بیان کرد که همه آن‌ها در قالب سئو بیان می‌شود. سئو فقط شامل یک تکنیک خاص نیست، بلکه شامل اقدامات و تکنیک‌هایی متعددی است که همه آن ها در کنار هم در افزایش رتبه سایت تأثیرگذار است.

هدف سئو چیست؟

هدف اصلی سئو، بهینه‌سازی سایت از نظر تگ و ساختارهای به‌کاررفته به‌منظور افزایش رتبه در گوگل است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشت، فعالیت‌های سئو کاملا زمان‌بر است و برای به دست آوردن نتیجه مطلوب وهدف باید صبر و تلاش کرد.

  • افزایش بازدید سایت
  • افزایش فروش
  • برندسازی سریع
  • افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو

انواع سئو چیست؟

سئو را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

سئو کلاه سفید شامل تکنیک‌های و اصولی است که از قوانین اصلی معرفی‌شده توسط گوگل تبعیت می‌کند.

سئو کلاه سیاه شامل تکنیک‌ها و اصولی غیر قانونی است و از آن‌ها برای فریب و دستکاری الگوریتم‌ها استفاده قرار می‌شود. در واقع سئو کلاه سیاه همان تکنیک‌های است که به یک‌شبه معروف هستند و گوگل هیچ رابطه خوبی با این تکنیک‌ها ندارد و سریعا استفاده از آن ها را تشخیص می‌دهد و سایت را سریعا جریمه می‌کند.

سئو درون صفحه چیست؟

سئو درون صفحه در واقع همان تکنیک و عملیاتی است که به‌منظور دستکاری و بهینه‌سازی کدها و تگ‌های داخلی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سئو کاملا یک فعالیت فنی است و فقط افراد متخصص سئو می‌توانند از عهده آن به‌خوبی بربیایند.

سئو برون صفحه چیست؟

این نوع سئو شامل تکنیک‌هایی است که در بیرون از سایت برای بهینه‌سازی مورد استفاده می‌گیرد. تبلیغات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین و غیره از نمونه‌های seo offpage هستند. هر کدام از این‌ها، یک فعالیت کاملا تخصصی است و نیاز به یک برنامه‌ریزی و استراتژی خاصی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب دارد.

در سئو دقیقا چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود؟

  • بهینه‌سازی تگ‌های داخلی سایت
  • استفاده از ابزارهای سئو
  • تبلیغات اینترنتی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

سئو سایت خود را به چه کسی بسپاریم؟

شرکت سئوکار انجام‌دهنده خدمات سئو و بهینه‌سازی است که بر تمامی فعالیت‌هایی که یک سایت لازم است برای افزایش رتبه خود در گوگل انجام دهد، به‌خوبی مسلط است. شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره سئو و بهینه‌سازی سایت خود با شرکت تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات