دور اول مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸ آغاز شد

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دور اول مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۲۰۱۸ با پیشتازی دو خودروی تیم تویوتا در کلاس LMP1 در حال برگزاری است.
تبلیغات

هشتاد و ششمین دوره از مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، در حالی که برگزار می‌شود که تیم تویوتا به‌عنوان مهم‌ترین شرکت کننده در کلاس LMP1 با دو خودرو و ۶ راننده به دنبال کسب مقام قهرمانی است. مسابقات لمانز ۲۴ ساعته به‌عنوان قدیمی‌ترین رقابت‌های استقامتی اتومبیلرانی جهان همانند چند سال اخیر در برنامه‌ی فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) قرار گرفته است. ۶۰ خودرو تیم‌های مختلف جهان در قالب چهار کلاس LMP1، LMP2، LMGTE Pro و LMGTE Am، از دیروز شنبه ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۷ در پیست ۱۳.۶ کیلومتری دلا سرت شهر لمان فرانسه گرد هم آمده‌اند تا همانند ۷۰ سال گذشته، خودروها و راننده‌ها در آزمون طاقت‌فرسای رانندگی استقامتی رقابت کنند.

Lemans / لمانز

رقابت‌های ۲۴ ساعته لمانز در کنار ایندیاپولیس 500 و گرن‌پری موناکو بالاترین مقام قهرمانی و رؤیای رانندگان حرفه‌ای است. تا امروز فقط یک راننده موفق به کسب مقام قهرمانی در هر ۳ مسابقات شده است که فرناندو آلونسو راننده‌ی تیم فرمول یک مک‌لارن با شرکت در مسابقات امسال لمانز، به‌دنبال کسب این عنوان است. بر اساس جدول برگزاری مسابقات استقامتی جهان فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (WEC)، رقابت ۲۴ ساعته لمانز دو مرتبه در مراحل دوم و آخر امسال برگزار می‌شود. پیست لمانز در مقایسه با سال گذشته تغییرات اندکی چون مقاوم‌سازی حصارهای ایمنی داشته است اما غیبت خودروسازان بزرگی چون آئودی و پورشه در کلاس LMP1 از تغییرات بزرگ امسال است. در کلاس LMP1 لمانز ۱۰ خودرو، LMP2 با رقابت نزدیک‌تر ۲۰ خودرو، LMGTE Pro جذاب ۱۷ خودرو و LMGTE Am نفس‌گیر ۱۳ خودرو شرکت دارند تا در مجموع ۶۰ خودرو در مدت ۲۴ ساعت در این پیست تاریخی جولان دهند.

Lemans / لمانز

دور زمان‌گیری مسابقات ۲۴ لمانز ۲۰۱۸ با پیشتازی خودروی شماره ۸ تویوتا TS050 هیبرید و رانندگی سباستین بوئمی، کازوکی ناکاجیما و فرناندو آلونسو به پایان رسید. روز گذشته تیم تویوتا با خودروی LMP1 از خط اول لمانز ۲۰۱۸ را استارت زد که در حال حاضر این دو خودرو هنوز پیشتاز هستند. در حال نگارش این مطلب، ۱۶ ساعت از لمانز ۲۰۱۸ گذشته است و تیم‌های تویوتا، G-Drive  ریسینگ، پورشه و دامپسی-پروتون به‌ترتیب در کلاس‌های LMP1، LMP2، LMGTE Pro و LMGTE Am پیشتاز هستند. ۴ خودرو از تیم‌های بی‌ام‌و، G-Drive ریسینگ، جکی چان DC ریسینگ و پورشه پس از طی کردن به‌ترتیب ۲۲۳، ۱۹۷، ۱۹۵ و ۹۲ دور از به‌دلایل نقص فنی از مسابقه کنار رفته‌اند.

Lemans / لمانز

اطلاعات ۳ خودروی پیشتاز در کلاس‌های مختلف به‌صورت زیر است:

  •  خودروی شماره ۸ تویوتا LMP1 – رانندگان: آلونسو، بوئمی، ناکاجیما / ۲۶۲ دور
  • خودروی شماره ۷ تویوتا LMP1 – رانندگان: کانوی، کوبایاشی، لوپز / ۳۴ ثانیه اختلاف
  • خودروی شماره ۳ ربلیون ریسینگ LMP1 – رانندگان: بچ، لارنت، منزس / ۱۱ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۲۶ جی-دایو ریسینگ LMP2 – رانندگان: روسینوف، ورگن، پیزیتولا / ۱۴ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۲۳ پانیس باتز LMP2 – رانندگان: بورت، کانال، استیونز / ۱۵ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۳۶ سیگناتک الپین LMP2 – رانندگان: لاپیر، نگراو، تیریت / ۱۵ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۹۲ پورشه GTE Pro – رانندگان: کریستنسن، اشتر، وانتور / ۳۱ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۹۱ پورشه GTE Pro – رانندگان: لیتز، برونی، ماکوویچی / ۳۱ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۶۸ فورد GTE Pro – رانندگان: بوردیس، هاند، مولر / ۳۱ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۷۷ دمپسی-پروتون GTE Am – رانندگان: رید، اندلائور، کمپل / ۳۸ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۸۵ کیتینگ موتوراسپرت GTE Am – رانندگان: کیتینگ، بلیکیمولن، استولز / ۳۸ دور اختلاف
  • خودروی شماره ۵۴ اسپیریت آو ریس GTE Am – رانندگان: ال قوبیسی، رودا، کایرولی / ۳۹ دور اختلاف

برای تماشای زنده‌ی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز می‌توانید به کانال یوتیوب تیم‌های شرکت کننده یا با استفاده از IP فرانسه، به وب‌سایت France.TV مراجعه کنید.

دور دوم مسابقات ۲۴ ساعته لمانز تقویم ۲۰۱۸ رقابت‌های استقامتی جهان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی در مورخ ۲۵ و ۲۶ خرداد سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات