هواوی ۶ میلیون گوشی پی 20 و پی 20 پرو را در کمتر از سه ماه به فروش رساند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی در راستای هدف‌گذاری فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ توانست ۶ میلیون گوشی پی ۲۰  را در زمانی کمتر از سه ماه به فروش برساند.
تبلیغات

هواوی، غول فناوری چینی توانست حدود ۶ میلیون دستگاه گوشی هواوی پی ۲۰ و هواوی پی ۲۰ پرو را در زمانی کمتر از سه ماه به فروش برساند. این میزان فروش در ادامه‌ی برنامه‌ریزی هواوی برای فروش حداقل ۲۰۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸ است. 

کوین هو، مدیر اجرایی هواوی در بخش گوشی‌های هوشمند، روز چهارشنبه در نمایشگاه CES آسیا (Consumer Electronics Show Asia) اعلام کرد که جدیدترین سری محصولات پی، پی 20 و پی 20 پرو، نسبت به نسل قبلی این سری، پی ۱۰، به میزان ۸۱ درصد فروش بهتری در سطح جهانی داشتند. اگر اپراتور مخابراتی AT&T در ایالات متحده می‌توانست با هواوی وارد همکاری شود، قطعا این رقم فروش از این هم بالاتر می‌رفت. در ماه ژانویه و در آخرین لحظه، به دلیل فشارهای دولت امریکا و سازما‌ن‌های اطلاعاتی،AT&T نتوانست با هواوی وارد همکاری نزدیکی شود. 

کوین هو در سخنرانی خود گوشی‌های سری پی ۲۰ را تحسین کرد. گوشی‌های سری پی ۲۰ هواوی به سراسر نقاط جهان عرضه شده‌اند و کوین هو موفقیت فروش خود را به دانش تیم فنی و تلاش مهندسان شرکت در جهت توسعه‌ی محصولی مناسب برای عرضه‌ به بازارهای هدف نسبت داد. 

P20/  هواوی پی 20

در حالی که پی ۲۰ در حوزه‌ی هوش مصنوعی توانسته نوآوری‌هایی را به نمایش بگذارد، پی ۲۰ پرو نیز به دلیل طراحی دوربین سه‌گانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و توانسته عنوان بهترین ماژول دوربین تصویربرداری در بین گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. سیستم دوربین پی ۲۰ پرو هم از نظر عملکرد و هم از نظر سازگاری نرم‌افزاری، توانسته در بین ماژول‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، زبانزد شود. کوین هو معتقد است گوشی‌های سری میت ۲۰ نیز به عنوان فبلت‌های اندرویدی هواوی با فناوری پیشرفته، پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی شده و می‌توانند نظر کاربران را به خود جلب کنند.

دوربین سه‌گانه‌ی هواوی پی۲۰ پرو، موج جدیدی از نوآوری در عکاسی با گوشی‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد. در مصاحبه خبری اخیر سایت اندروید هدلاین، با DxOMark در زمینه طراحی سیستم‌های تصویربرداری، این موسسه‌ی فرانسوی پیش بینی کرده است که تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های موبایل به سمت سیستم لنز دوربین سه‌ گانه حرکت خواهند کرد و استفاده از ماژول‌های دوربین چهارگانه و یا حتی ماژول‌هایی با تعداد بیشتر سنسور دوربین، دور از انتظار نیست.

هواوی هنوز تحلیلی از میزان فروش گوشی‌های هواوی پی ۲۰ در بازار جهانی ارائه نکرده است و مشخص نیست دقیقا در کدام مناطق جعرافیایی فروش بیشتری داشته است. هر چند به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از فروش هواوی مربوط به بازارهای اروپایی باشد. پس از شکست هواوی برای ورود به بازاهای امریکا، این شرکت تلاش کرد تا در بازارهای اروپایی حرفی برای گفتن داشته باشد و خودی نشان بدهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات