آموزش بازاریابی دیجیتال، بخش ششم: سئوی داخلی

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
سئوی داخلی یا On-Page مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه‌سازی وب‌سایت است که به شما کمک می‌کند جایگاه  بهتری در فهرست رتبه‌بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو به دست آورید.
تبلیغات

اگر می‌خواهید در بازار رقابتی امروزی، صدای آنلاین خود را از سایرین متمایز کنید، باید کارایی وب‌سایت خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف، به‌راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند. این امر مستلزم آن است که همیشه مبانی سئوی داخلی وب‌سایت خود را به‌روز نگه‌دارید.

در طول چند سال گذشته، قوانین سئوی داخلی دست‌خوش تغییرات زیادی شده است؛ زیرا گوگل تلاش می‌کند «بهترین نتایج» را به کاربران ارائه دهد. حالا صفحه‌ی استاندارد نتایج جستجو، لزوماً برای لینک‌هایی که واژه‌ی جستجوشده را تیتر خود لحاظ کرده‌اند، رتبه‌ی بالاتری قائل نیست.

در این قسمت از آموزش دیجیتال مارکتینگ، می‌خواهیم مهم‌ترین عناصری را که کیفیت سئوی داخلی وب‌سایت شما را بهبود می‌دهند، مرور کنیم:

On Page SEO

سئوی داخلی چیست

اگر شما عبارت «on-page SEO» را در گوگل جستجو کنید، در نخستین مرحله توضیح پلتفرم MOZ را مشاهده می‌کنید: «بهینه‌سازی صفحات وب شخصی، به‌طوری‌که رتبه‌ی بهتر و ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به دست آورید. سئوی On-page درواقع بهینه‌سازی صفحه‌ی وب به کمک محتوا و کد HTML است، برخلاف سئوی Off-page  که به لینک‌ها و سایر سیگنال‌های خارجی اشاره دارد.»

بنابراین سئوی داخلی، عناصر ضروری صفحه‌ی وب‌سایت شما را به‌طوری کنار یکدیگر قرار می‌دهد که رتبه‌ی بهتری در جستجوی گوگل به دست آورید. نکته‌ی کلیدی این است که با پیچیده‌تر شدن سیستم گوگل، یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار در بهینه‌سازی صفحه، «مرتبط» باقی ماندن است. صفحه‌ی وبلاگ یا وب‌سایت شما تا چه حد به موضوعاتی که جستجو می‌شوند مرتبط است؟ این نخستین نکته‌ای است که باید در توسعه‌ی صفحه‌ی خود به یاد داشته باشید.

فرض کنید که این مراحل، مزیت کاربر نهایی را برای شما به همراه می‌آورند. شما تقریباً هشت ثانیه فرصت دارید تا روی یک بازدیدکننده تأثیر بگذارید و تعامل او را جلب کنید. هرچه تعامل کاربران با وب‌سایت شما بیشتر باشد و هرچه زمان بیشتری در وب‌سایت شما باقی بمانند، تجربه‌ی کاربری بهتری خواهند داشت. استراتژی‌ها و مقولاتی که در ادامه‌ی مطب ذکر می‌کنیم، به شما کمک می‌کنند ترافیک بیشتری به دست آورید و در نتایج جستجو، بهتر دیده شوید. اما اقدام ضروری مرحله‌ی بعد، که حتماً باید آن را در دستور کار خود قرار دهید، آنالیز وب‌سایت و مشاهده‌ی آناتومی صفحات شما است.

متا تگ‌ها (Meta Tags)

یکی از مهم‌ترین اقدامات سئوی داخلی، پیاده‌سازی تگ‌ها یا همان برچسب‌ها است. برخی از برچسب‌ها، دیگر مثل گذشته با یک‌بار اجرا سئوی شما را بهبود نمی‌دهند، ولی اگر آن‌ها را به‌طور بهینه به کار بگیرید، ترافیک وب‌سایت را بالا می‌برند.

متا تگ‌ها باید اطلاعات صفحه‌ی شما را به موتور جستجو ارائه دهند. مخصوصاً متا تگ‌های سفارشی بیشتر روی کاربران تأثیر می‌گذارند و کلیک‌ها (و طبیعتاً ترافیک) بیشتری را به وب‌سایت شما می‌آورند.

برچسب‌های عنوان (Title Tags)

شما در صفحات وب‌سایت از تگ‌های مختلفی استفاده می‌کنید که برچسب عنوان، مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. عنوان، همان عبارتی است که کاربران در نتایج جستجوی ارگانیک و پرداخت‌شده مشاهده می‌کنند و همان کلماتی است که بالای برگه‌ها (تب‌ها) در مرورگر ظاهر می‌شود.

برچسب عنوان، نشان می‌دهد که این صفحه در مورد چیست. هنگامی‌که گوگل می‌خواهد صفحات وب را برای نمایش‌های خاص رتبه‌بندی کند، به برچسب عنوان نگاه کرده و آن را با بقیه‌ی محتوای صفحه مقایسه می‌کند.

اگر شما با HTML کار می‌کنید، کد برچسب عنوان احتمالاً شبیه به سطر زیر خواهد بود:

آموزش بازاریابی دیجیتال؛ بخش ششم: سئوی داخلی

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات