گلدمن ساکس: برزیل قهرمان جام جهانی 2018 روسیه خواهد شد

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با فرارسیدن جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تب پیش‌بینی بازی‌ها نیز داغ شده و بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده است که برزیل قهرمان این دوره خواهد شد.
تبلیغات

گلدمن ساکس یک بار دیگر پیش‌بینی می‌کند که کدام تیم قهرمان جام جهانی امسال روسیه خواهد شد. این بانک آمریکایی پس از پیش‌بینی اشتباه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴، در تلاشی جدید به این نتیجه رسیده است که فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان به نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند و برزیل در بازی نهایی موفق به شکست آلمان می‌شود.

گلدمن ساکس برای انجام این پیش‌بینی‌ها از هوش مصنوعی بهره گرفته و ۴ مدل یادگیری ماشین را با خصوصیات تیم‌ها، اطلاعات شخصی بازیکنان و داده‌های مربوط به عملکرد اخیر تیم‌ها تغذیه کرده است. سپس به مقایسه‌ی این داده‌ها با امتیازهای تمام بازی‌های جام جهانی و جام ملت‌های اروپا از سال ۲۰۰۵ به بعد پرداخته است. گلدمن ساکس در نهایت به‌منظور تعیین تیم پیروز این رقابت‌ها، یک میلیون شبیه‌سازی از نتایج جام جهانی انجام داد.

البته همان‌طور که در جام جهانی قبلی مشخص شد، نمی‌توان تمام متغیرهای تأثیرگذار بر چگونگی اجرای یک مسابقه را شناخت. گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده بود که برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ خواهد شد و دیگر الگوهای پیش‌بینی نیز به نتایج مختلف دیگری دست یافته و از بین آن‌ها تعداد معدودی توانسته بودند شکست سنگین برزیل از آلمان را در نیمه‌نهایی حدس بزنند. گلدمن ساکس در گزارش پیش‌بینی جام جهانی امسال می‌گوید:

ما ماهیت تصادفی این مسابقات را با بهره‌گیری از مدل‌های بسیار پیشرفته‌ی آماری به‌دقت ثبت می‌کنیم و اطلاعات بی‌شماری را در انجام این کار در نظر می‌گیریم. با این حال، پیش‌بینی‌ها حتی با وجود تکنیک‌های آماری پیشرفته، همچنان به‌شدت نامطمئن باقی می‌مانند؛ زیرا فوتبال ورزشی کاملا غیر قابل پیش‌بینی محسوب می‌شود و درست به همین دلیل، تماشای جام جهانی تا این حد هیجان‌انگیز است.

کمپانی ای‌اِی اسپرتز که به‌درستی آلمان را قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ پیش‌بینی کرده بود، امسال روی فرانسه شرط بسته و به این نتیجه رسیده است که این تیم با اتکا به ضربات پنالتی در بازی نهایی موفق به شکست آلمان می‌شود. به جز پیش‌بینی دقیق قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴، بازی ویدئویی مَدن، متعلق به ای‌اِی اسپرتز تاکنون از ۱۴ تلاش، ۹ بار به‌درستی قهرمان سوپر بول (لیگ فوتبال ملی آمریکا) را حدس زده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات