به‌روزرسانی لپ تاپ Omen اچ پی با پردازنده و واحد گرافیکی جدید

جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی با به‌روزرسانی لپ‌تاپ Omen 15، آن را به کارت گرافیک GTX 1070 Max-Q و سری پردازنده‌های کافی‌لیک اینتل مجهز کرده است.
تبلیغات

سال گذشته با لپ‌تاپ Omen X اچ‌پی آشنا شدیم؛ لپ‌تاپی رده‌بالا که برای رقابت با دیگر دستگاه‌های گیمینگ موجود در بازار ساخته شده بود و حتی می‌توانست جایگزین رایانه‌های رومیزی شود. در کنار این لپ‌تاپ گیمینگ، اچ‌پی لپ‌تاپ‌های ساده‌تری با نام Omen نیز معرفی کرده بود؛ نبود حرف X در نام این محصولات نشان می‌داد که با محصولاتی رده‌بالا رو‌به‌رو نیستیم. برای سال جاری، اچ‌پی تصمیم گرفته نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی این سری از لپ‌تاپ‌ها را که با نام Omen 15 شناخته می‌شد به‌روزرسانی کند. در این لپ‌تاپ به‌روزرسانی شده، اچ‌پی از واحد گرافیکی GTX 1070 Max-Q و پردازند‌ه‌ی کافی‌لیک اینتل استفاده کرده است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط اچ‌پی، در این محصول از آخرین پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل استفاده شده و پردازنده‌ی شش هسته‌ای i7-8750H از جمله گزینه‌های قابل انتخاب است. حداکثر حافظه‌ی رم قابل استفاده در این دستگاه‌ها نیز ۳۲ گیگابایت حافظه‌ از نوع DDR4 با سرعت ۲۶۶۶ مگاترنسفر بر ثانیه است. پیکربندی‌های مختلفی برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ در دسترس هستند که شامل ترکیبی از حافظه‌ی حالت جامد (SSD)، دیسک سخت (HDD) و حافظه‌های Optane می‌شود. دو نوع صفحه کلید مختلف نیز برای این لپ‌تاپ‌ قابل انتخاب است و یکی از آن‌ها از نورپردازی RGB هم بهره می‌برد.

HP Omen 15 2018

پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1070 Max-Q بالاترین واحد گرافیکی در دسترس برای لپ‌تاپ‌ جدید اچ‌پی محسوب می‌شود. لپ‌تاپ‌های قبلی سری Omen با واحد گرافیکی RX 580 رادئون نیز ارائه می‌شدند؛ اما به نظر می‌رسد در این به‌روزرسانی خبری از این کارت گرافیک نیست. اگر به کارت گرافیک GTX 1070 Max-Q نیاز ندارید، امکان انتخاب گزینه‌های دیگری مانند GTX 1050 Ti و GTX 1060 نیز وجود دارد.

برای صفحه‌نمایش هم سه گزینه در نظر گرفته شده است. دو نمایشگر ۶۰ و ۱۴۴ هرتزی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و یک نمایشگر ۶۰ هرتزی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده‌اند؛ تمام این نمایشگرها از پنل IPS استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند با توجه به کارت گرافیک انتخابی، نمایشگر مناسب را انتخاب کنند؛ امکان انتخاب ویژگی G-Sync نیز به‌عنوان یک گزینه در زمان پیکربندی این لپ‌تاپ وجود دارد.

HP Omen 15 2018

همانند لپ‌تاپ‌های Omen 15 ،Omen X نیز به گونه‌ای ساخته شده که بتوان به سادگی آن را ارتقاء داد؛ تنها با جدا کردن یک پنل، می‌توان به محل نصب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کرد. طبق اعلام اچ‌پی، این شرکت در طراحی لپ‌تاپ خود به فکر ارگونومی نیز بوده و به همین دلیل برخی از درگاه‌ها را به قسمت پشتی لپ‌تاپ منتقل کرده است. این کار باعث می‌شود وصل کردن ابزارهایی نظیر ماوس‌های سیمی و مانیتور به این لپ‌تاپ ساده‌تر باشد؛ همچنین، این مورد می‌تواند برای افرادی که تجربه‌ی استفاده از لپ‌تاپ‌های قدیمی را دارند قدری نوستالژیک باشد. طبق اعلام اچ‌پی، فروش این لپ‌تاپ از هفتم مردادماه (۲۹ جولای)، از طریق وب‌سایت این شرکت و خرده‌فروشی‌ها شروع خواهد شد؛ قیمت پایه‌ی در نظر گرفته شده برای Omen 15 مبلغ ۹۷۹ دلار است.

شما می‌توانید از بخش لپ‌تاپ در دیتابیس محصولات زومیت برای مشاهده و مقایسه‌ی قیمت و مشخصات فنی لپتاپهای مختلف از جمله ایسوس، ایسر، اپل، دل، لنوو و اچپی استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات