مایکروسافت آینده‌ی فلوئنت دیزاین در ویندوز 10 را به نمایش در آورد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در جریان رویداد بیلد ۲۰۱۸، جزئیات بیشتری از زبان طراحی فلوئنت دیزاین و نقش آن در آینده‌ی ویندوز ۱۰ را آشکار کرد.
تبلیغات

در کنفرانس بیلد سال گذشته، مایکروسافت از زبان طراحی جدیدی رونمایی کرد که با نام فلوئنت دیزاین شناخته می‌شود. هدف از ساخت این زبان طراحی، اعمال پویایی و یکپارچگی بیشتر در پلتفرم‌های ساخته‌شده توسط مایکروسافت، علی‌الخصوص ویندوز ۱۰ است. موج نخست این تغییرات در به‌روزرسانی پاییزه ویندوز ۱۰ رخ نمودند و اکنون با انتشار آپدیت بهاره، شاهد المان‌های بیشتری از این زبان در قسمت‌های مختلف ویندوز ۱۰ هستیم.

با این حال، هنوز کارِ مایکروسافت با فلوئنت دیزاین به پایان نرسیده و همانطور که انتظار می‌رفت، ردموندی‌ها در جریان رویداد مختص به توسعه‌دهندگانشان، آینده‌ی این زبان طراحی در ویندوز ۱۰ را به نمایش گذاشتند.

امروز، در طی جلسه‌ای با موضوعیت فلوئنت دیزاین، مایکروسافت از تغییرات آتی ویندوز ۱۰ که در به‌روزرسانی‌های سالِ جاری اعمال خواهند شد، رونمایی کرد. از نکات مشهود در اسلاید‌های مایکروسافت، می‌توان به کارگیری بیشتر از جلوه‌ی سایه، مدرن‌سازی منو‌های متنی و پیاده‌سازی دکمه‌ی بازگشت در اپلیکشن‌ها اشاره کرد.

فلوئنت دیزاین

تغییرات فوق در راستای یکپارچه‌سازی زبان طراحی فلوئنت در سراسر پلتفرم ویندوز ۱۰ صورت خواهد پذیرفت. توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث نیز می‌توانند با به‌کارگیری کنترل‌های جدید فلوئنت دیزاین، از بهبودهای جدید این زبان بهره ببرند.

فلوئنت دیزاین

به‌لطف به‌کارگیری افکت سایه، اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ از این پس می‌توانند عمق اجسام و المان‌های رابط‌کاربری را به نمایش گذارند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های یونیورسال که با استفاده از فلوئنت دیزاین توسعه یافته‌اند، عموماً به‌دلیل وجود المان‌های بزرگ در رابط کاربری، به‌نظر می‌رسد که بیشتر برای تبلت‌های و دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش لمسی بهینه‌سازی شده‌اند. حال مایکروسافت با اذعان به این موضوع، نامناسب‌بودن اندازه‌ی المان‌های رابط کاربری برای دستگاه‌های ماوس و کیبورد را اعلام کرد. حال با کوچک‌سازی کنترل‌ها، غول نرم‌افزاری دنیا قصد دارد رابط کاربری برنامه‌های توسعه‌یافته با زبان طراحی فلوئنت را به یک تعادل برساند.

فلوئنت دیزاین

علاوه بر موارد فوق، ردموندی‌ها در صدد جایگذاری مناسب دکمه‌ی بازگشت در اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ هستند. اگر تاکنون توجه کرده باشید، دکمه‌ی بازگشت معمولاً در گوشه‌ی سمت چپِ نوار عنوان قرار دارد که جلوه‌ی زشتی به طراحی برنامه‌ها می‌دهد. مایکروسافت نیز با شناختِ این معضل، قصد دارند این دکمه‌ را به محیط داخلی اپلیکشن‌ها وارد کند تا یکپارچگی بیشتری حاصل شود. تغییرات جدیدی فلوئنت دیزاین از میان‌بر‌های کیبورد و حتی دسته‌ی ایکس باکس وان نیز پشتیبانی خواهد کرد.

فلوئنت دیزاین

برطبق آنچه که مایکروسافت اعلام کرد، تمامی تغییرات فوق در به‌روزرسانی‌های امسال اعمال خواهند شد و توسعه‌دهندگان می‌توانند از ویژگی‌های یادشده در برنامه‌های خود بهره‌ ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات