آیفون 10 پلاس اپل با ابعادی نزدیک به آیفون 8 پلاس عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خبرگزاری Mac Otakara، مدعی شده است آیفون ۱۰ پلاس ابعادی مشابه با آیفون ۸ پلاس خواهد داشت و ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر خواهد بود.
تبلیغات

شایعه‌پردازی پیرامون آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل از زمان معرفی آیفون ۱۰ آغاز شد و حال روند پیش‌بینی قابلیت‌های پرچم‌داران آینده‌ی کوپرتینویی‌ها شدت گرفته است. خبرگزاری Mac Otakara به نقل از منابع مطلع خود در زنجیره‌ی تأمین‌ قطعه برای گوشی‌های اپل، تأیید کرده است که مدل ۶.۵ اینچی با ابعادی قابل مقایسه با آیفون ۸ پلاس راهی بازار خواهد شد؛ البته گفته می‌شود که این گوشی در مقایسه با آیفون ۸ پلاس، نزدیک به ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر خواهد بود؛ طراحی سیستم دوربین، عامل افزایش ضخامت اعلام شده است. دوربین اصلی مدل «پلاس» آیفون 10 (iPhone X) چینش عمودی خواهد داشت؛ در حالی که دوربین آیفون ۸ پلاس چینشی افقی دارد. با توجه به گزارش به‌دست آمده، بعید نیست پرچم‌دار ۶.۵ اینچی اپل نزدیک به ۷.۷ میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

آیفون 8 پلاس

مشخص نیست که اپل چگونه موفق شده است تا آیفون ۶.۵ اینچی را با ابعادی نزدیک به آیفون ۸ پلاس طراحی کند. آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی اپل، ۱۵۸.۵ میلی‌متر طول و ۷۷.۹ میلی‌متر عرض دارد؛ با این‌حال، حاشیه‌های چشمگیری در بالا و پایین نمایشگر قابل مشاهده است؛ به همین جهت، احتمال می‌دهیم با حذف حاشیه‌ی پایین نمایشگر و ایجاد یک بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، عرضه آیفون ۱۰ پلاس با ابعادی نسبتاً کم امکان‌پذیر شده باشد. احتمالاً می‌دانید که اپل دو آیفون دیگر نیز معرفی خواهد کرد؛ جانشین آیفون ۱۰ در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود و خبرگزاری Mac Otakara مدعی است که این مدل در زمینه‌ی ابعاد، تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت؛ اما پیش‌بینی می‌شود آیفون جدید دوربینی با لنز عریض‌تر در مقایسه با آیفون ۱۰ استفاده کند.

گمانه‏‌زنی‌ها حاکی از آن است که سومین گوشی اپل قیمت کم‌تری در مقایسه با نسل دوم آیفون ۱۰ و مدل «پلاس» آن داشته باشد و از صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی از نوع LCD استفاده کند؛ البته خبرگزاری Mac Otakara به این موضوع اشاره دارد که نمایشگر آیفون ارزان‌قیمت اپل در سال ۲۰۱۸، ابعادی کم‌تر از ۶ اینچ خواهد داشت.

گفته می‌شود که آیفون ارزان‌قیمت اپل همانند آیفون ۸ از دوربین تکی استفاده خواهد کرد؛ البته جانشین آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل و نسخه‌ی «پلاس» آن از دوربین دوگانه بهره خواهند برد. انتظار می‌رود آیفون LCD جدید اپل به سیستم تشخیص چهره FaceID مجهز شده باشد و به همین جهت از دوربین پیشرفته TrueDepth استفاده کند. مینگ‌چی‌کو، تحلیل‌گر سابق KGI Securities، پیش‌تر اعلام کرده بود که جانشین آیفون ۸ فاقد دوربین دوگانه خواهد بود؛ به همین جهت، بعید نیست که این موضوع صحت داشته باشد.

در ادامه نیز به نسخه‌ی جدید iOS اشاره شده است و ادعا می‌شود که iOS 12 شامل بهبودهایی در زمینه‌ی احراز هویت کاربران با تشخیص چهره است؛ این نسخه از سیستم‌عامل iOS روی آیفون‌های قدیمی‌تر و مدل‌های جدید اجرا خواهد شد. گفته می‌شود در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل می‌توانید گوشی را در حالت افقی نیز آنلاک کنید؛ دیگر ناچار نخواهید بود. بلومبرگ ادعا می‌کند که چنین سیستمی برای احراز هویت کاربران در مدل‌ جدید آیپدهای پرو اپل در نظر گرفته شده است و احتمالاً به جانشین آیفون ۱۰ و مدل «پلاس» آن نیز راه خواهد یافت. iOS 12 تا یک‌ماه دیگر به‌صورت رسمی توسط اپل معرفی می‌شود.

در رابطه با آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که پنل‌های اولد جانشین آیفون ۱۰ و آیفون ۱۰ پلاس توسط سامسونگ دیسپلی تولید خواهد شد؛ این در حالی است که ال‌جی دیسپلی یا ژاپن دیسپلی، تولید نمایشگر LCD برای مدل ۶.۱ اینچی را برعهده می‌گیرد. جدیدترین گزارش پیرامون آیفون‌های آینده‌ی اپل، عرضه‌ی آیفون LCD را با صفحه‌نمایش MLCD+ نظیر جی ۷ تینکیو محتمل می‌داند؛ با این‌حال، مدتی پیش اعلام شده بود که جانشین آیفون ۸ از نمایشگر Full Active LCD ساخت JDI بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات