D1-kifpool

اشتباه مشترک تمام برندها در بازاریابی محتوا

پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
برندهایی که فقط برای کمپین‌ها یا رویدادهای خاص محتوا تولید می‌کنند مخاطبان زیادی ندارند. رمز موفقیت بازاریابی محتوا در پیوستگی تولید و اشتراک‌گذاری آن است.
تبلیغات
D4-mcid4

همه‌ی بازاریابان می‌دانند استراتژی محتوا تا چه اندازه در موفقیت بازاریابی نقش دارد. حتی می‌توان گفت تفاوت میان شناخته شدن و نشدن برند به محتوا بستگی دارد. به همین دلیل ۸۶ درصد بازاریابان B2C (تجارت بین کسب‌وکار و مصرف کننده) و ۹۱ درصد بازاریابان B2B (تجارت بین دو کسب‌وکار) از محتوا برای درگیر کردن مخاطبان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه بازاریابی محتوا به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما یک مشکل مشترک میان تمام مصرف‌کنندگان آن وجود دارد. مشکل این است که کسب‌وکارها به طور دائم محتوا تولید نمی‌کنند. اغلب زمانی سراغ تولید محتوا می‌روند که بخواهند برای کمپین یا رویداد خاصی تبلیغ کنند. البته استفاده از محتوا در چنین مواردی درست است اما اگر مستمر باشد ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کرده و نتایج بهتری دارد.   

محتوا، استراتژی نیست که با یک یا دو بار استفاده جواب دهد. بسیاری از بازاریابان برای ماندگاری نام برند از محتوا استفاده می‌کنند. این افراد باید بدانند رمز موفقیت در تولید محتوای پیوسته است.

mistake

چرا پیوستگی در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

یکی از ویژگی‌های محتوای ارزشمند این است که طبق آخرین اخبار نوشته شده و به روز باشد. محتوای قدیمی هیچ ارزشی ندارد و هیچ مخاطبی را جذب نمی‌کند. شناسایی نیاز، تولید محتوای با ارزش برای رفع آن و اشتراک‌گذاری در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی از مراحل بازاریابی محتوا هستند. از آنجایی که هر روز موضوعات جدیدی نیاز به رسیدگی دارند درنتیجه تولید محتوا نیز باید پیوسته باشد. بازاریابان مانند موسیقیدانان هستند. شخصی که آهنگ پرطرفداری را می‌سازد نامش سر زبان‌ها می‌افتد و تا مدت‌ها با همان یک آهنگ شناخته می‌شود. اما هنرمندی که به طور دائم قطعات موسیقی زیبا درست می‌کند به مرور زمان معروف‌تر می‌شود و طرفداران سبک خودش را جذب می‌کند. تأثیر محتوای پیوسته نیز برای برندها به همین صورت است.

mistake

چگونه استراتژی تولید محتوای پیوسته داشته باشیم؟

هیچ برندی دوست ندارد نامش تنها یک بار سر زبان‌ها بیفتد. تولید محتوای ارزشمند در زمینه‌ی کاری مورد نظر یعنی به مخاطبان خود اهمیت می‌دهید. سه روش زیر به پیاده‌سازی استراتژی تولید محتوای پیوسته کمک می‌کنند.

۱- صدای خود را پیدا کنید

یکی از ویژگی‌های خوب محتوا این است که هر برندی می‌تواند در مورد هر موضوعی مقاله بنویسد. تنها موضوعی که اهمیت دارد این است که سبک نوشتن مقاله باید در تمام محتوا یکسان باشد. مهم نیست مطب در مورد آخرین اخبار صنعت نوشته شده است یا در مورد انرژی سبز صحبت می‌کند. مخاطب از روی سبک مقاله باید متوجه شود محتوا توسط چه برندی نوشته شده است.

مخاطبان و سبکی که محتوا را بر اساس آن تولید می‌کنید، صدای شما هستند. زمانی که از شیوه‌ی همیشگی فاصله می‌گیرید و با سبکی متفاوت محتوا تولید می‌کنید، مخاطب متوجه این موضوع می‌شود و از برند فاصله می‌گیرد. لحن مطالبی که می‌نویسید طنز است یا جدی؟ آیا ترجیح می‌دهید مخاطبان خودشان راه حلی برای رفع مشکل ارائه دهند یا شما چند راه حل ارائه می‌دهید؟ پیش از هر چیزی نحوه‌ی نوشتن و نحوه‌ی شنیدن مخاطبان را مشخص کرده و سپس از این اطلاعات برای بازاریابی بهتر محتوا استفاده کنید.

۲- برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری کنید

یک برند هر تعداد محتوا که بخواهد تولید کرده و با هر سرعتی که بخواهد منتشر می‌کند. اما حجم و سرعت تنها عوامل مهم و تأثیرگذار نیستند. زمان‌بندی کمک می‌کند محتوا در بهترین شرایط زمانی در اختیار کارمندان هدف قرار بگیرد. برای این منظور یک تقویم ویرایشی محتوا تهیه کنید. ایده‌ها، کمپین‌ها و پروژه‌های جدید را در آن یادداشت کنید. سپس بر اساس نیاز و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید.

محتوا و ابزارهایی که برای ارزیابی آن استفاده می‌شود باید در جهت رسیدن به هدف اصلی برند باشد. جذب مخاطب، افزایش مشتری، کسب رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو نمونه‌هایی از اهداف بازاریابی محتوا هستند. تعیین هدف مشخص به حفظ یکپارچگی محتوا و تولید پیوسته‌ی آن کمک کرده و روند ارزیابی را تسهیل می‌کند.

۳- درخواست از دیگران برای تولید محتوای بیشتر

مطمئنا یک نفر به تنهایی دانش کافی برای تولید محتوای کل شرکت را ندارد و این کار باید به صورت گروهی انجام شود. از افراد متخصصی که ایده‌های خوبی دارند کمک بگیرید و بخواهید در مورد موضوعات روز مطلب بنویسند. رهبران و افراد با تجربه، بیشتر از دیگران موضوعات مهم صنعت را می‌شناسند. از این اطلاعات برای تولید محتوا در مورد موضوعات مهم استفاده کرده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. کمک گرفتن از افراد با تجربه کیفیت و پیوستگی محتوای تولید شده را بالا می‌برد.

برندهای مختلف به استراتژی‌های مختلفی برای بازاریابی محتوا احتیاج دارند. استراتژی که برای یک برند جواب داده است تضمین اجرایی برای سایر برندها ندارد. هر برندی باید با توجه به هدفی که تعیین کرده است نسبت به چگونگی و سبک تولید محتوا تصمیم بگیرد و با کمک اعضای تیم و استفاده از تقویم تولید محتوا اقدام به پیاده‌سازی استراتژی خود کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
D5-b3IranServer
داغ‌ترین مطالب روز
هوش مصنوعی جمنای گوگل
چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی جمینای گوگل در گوشی استفاده کنیم؟

آیا جمنای می‌تواند جای دستیار گوگل را بگیرد؟ با امکانات جدید و هوش برتر، شاید جمینای همان دستیار هوشمندی باشد که همیشه منتظرش بودید.

23
حدود 9 ساعت قبل
مارک کوبان کارآفرین آمریکایی
میلیاردر معروف: اگر می‌خواهید موفق شوید، تعادل کار و زندگی را کنار بگذارید

میلیاردر معروف و باسابقه می‌گوید برای بهترین بودن نمی‌توان بین کار و زندگی تعادل داشت.

37
1 روز قبل
پنل پشت و جلو گوشی پوکو F7
گوشی خوش‌قیمت جدید پوکو با طراحی بسیار جذاب رؤیت شد

رندرهای به ظاهر رسمی از پوکو F7 طراحی گوشی جدید شیائومی را به‌طور کامل به‌نمایش می‌گذارند.

94
حدود 15 ساعت قبل
پاول دورف / Pavel Durov مدیرعامل تلگرام با هودی مشکی
مدیرعامل تلگرام: از گوشی استفاده نمی‌کنم!

پاول دورف پیام‌رسانی را ساخت که دنیا را متحول کرد، اما خودش نه تماس می‌گیرد، نه پیامک می‌فرستد. چرا مدیرعامل تلگرام گوشی ندارد؟

65
1 روز قبل
گوشی لاوا Storm Lite
این ۲ گوشی ارزشمند و ارزان، برای کارهای روزمره مناسب‌اند

با کمتر از ۱۰ میلیون تومان هم می‌شود گوشی 5G با رم LPDDR5 و اندروید ۱۵ داشت؟ مشخصات جذاب این دو گوشی جدید شما را شگفت‌زده می‌کند.

32
1 روز قبل
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزارت ارتباطات: موقتا محدودیت‌هایی بر اینترنت کشور اعمال شده است

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعمال محدودیت بر اینترنت کشور خبر داد.

770
1 روز قبل
لوگوی اپلیکیشن Phone by Google با پس‌زمینه نارنجی
صفحه تماس اندروید اصلاح شد و حالا کاربردی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد

تغییری کوچک اما هوشمندانه در اندروید، تجربه تماس‌های تلفنی را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند.

39
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات