مایکروسافت: تعداد کاربران ویندوز 10 به ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان نطق اصلی رویداد بیلد ۲۰۱۸ اعلام کرد که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ به بیش از ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است.
تبلیغات

مایکروسافت لحظاتی پیش در جریان نطق اصلی رویداد توسعه‌دهندگان Build 2018 اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. خاطرنشان می‌کنیم که نزدیک به یک سال پیش، تعداد کاربران این سیستم‌عامل محبوب ۵۰۰ میلیون نفر بود. مایکروسافت علاوه‌بر این اعلام کرد که تعداد کاربران تجاری فعال ماهانه‌ی سرویس آفیس ۳۶۵ نیز از ۱۲۰ میلیون نفر به بیش از ۱۳۵ میلیون نفر رسیده است.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ و حین انتشار نخستین نسخه از ویندوز ۱۰ اعلام کرد که به‌دنبال دستیابی به هدف یک میلیارد کاربر تا سال ۲۰۱۸ است؛ اما پس از مدتی مشخص شد که هدف یادشده بسیار خوشبینانه است؛ در حالی که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ با نرخ بسیار خوبی رو به افزایش است؛ اما احتمالا در آینده‌‌ی نزدیک شاهد دستیابی آن به هدف یک میلیارد کاربر نخواهیم بود.

اما به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها بیش از هرچیز درباره‌ی آفیس ۳۶۵ و برنامه‌های اشتراکی مربوط به مایکروسافت ۳۶۵ هیجان‌زده هستند. تعداد کاربران سرویس آفیس ۳۶۵ طی چند فصل اخیر همواره با نرخ سالانه‌ی حدودی ۳۰ درصد رو به افزایش بوده و درآمد حاصل از آن نیز در مسیر رشد قرار داشته است. 

در حال حاضر آمار و ارقامی در خصوص سرویس مایکروسافت ۳۶۵ در دسترس نیست؛ سرویس نسبتا جدیدی که ترکیبی از دسترسی به ویندوز ۱۰، آفیس ۳۶۵ و تعدادی از ابزارهای مدیریتی و امنیتی دستگاه‌های موبایل برای کسب‌وکارها را شامل می‌شود؛ اما مایکروسافت در جریان رویداد بیلد امسال تاکید دارد که به‌زودی شاهد عملکرد بسیار خوبی از مایکروسافت ۳۶۵ خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات