سونی کتابخوان جدید ۱۰ اینچی با پشتیبانی از قلم معرفی کرد

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کتابخوان/ تبلت جدید سونی از قلم پشتیبانی می‌کند و ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد که کار با فایل‌های متنی را بسیار جذاب می‌کند.
تبلیغات

کتابخوان DPT-RP1 سونی، تجربه‌ی بی‌نظیری از مطالعه‌ی فایل‌های PDF و سایر اسناد بزرگ به‌ ارمغان می‌آورد؛ اما دغدغه‌ای که هر کاربری با آن روبه‌رو خواهد شد، ابعاد بزرگ این دستگاه است. کتابخوان سونی سبک و نازک است؛ اما ۱۳ اینچ برای یک تبلت، ابعاد بزرگی به‌حساب می‌آید. کسانی که از این تبلت استفاده کرده باشند حتما به این فکر کرده‌اند که چقدر خوب می‌شد اگر سونی نسخه‌ای کوچک‌تر از آن را می‌ساخت.

تبلت ۱۰ اینچی جدید سونی با نام DPT-CP1، چند تفاوت جزئی با برادر بزرگ‌تر خود دارد. مورد اول به رزولوشن صفحه نمایش آن بازمی‌گردد. اگرچه رزولوشن نسخه‌ی جدید پایین‌تر است؛ اما به دلیل کوچک‌تر بودن ابعاد آن، تغییری در تراکم پیکسل به وجود نیامده و کیفیت تصاویر در آن همانند برادر بزرگ‌تر این محصول خواهد بود. تفاوت بعدی در وزن دستگاه است. نسخه بزرگ‌تر ۳۵۰ گرم وزن داشت که بسیار سبک به‌حساب می‌آمد. سونی نسخه جدید را باز هم سبک‌تر ساخته و وزن آن را به ۲۴۰ گرم رسانده است. با توجه به کوچک شدن دستگاه، کاهش وزن دور از ذهن نیست؛ اما تصور کنید که استفاده از یک تبلت ۱۰ اینچی ۲۴۰ گرمی چقدر لذت‌بخش است.

کتابخوان Digital Paper سونی

اما تفاوت مهم دیگر در نرم‌افزار است. نسل جدید کتاب‌خوان ژاپنی‌ها اپلیکیشن موبایل نوینی برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS دارد که کار اشتراک اسناد با این کتابخوان را ساده‌تر می‌کند. قابلیت جدیدی با عنوان اشتراک‌گذاری صفحه نمایش هم به این دستگاه اضافه شده است که البته استفاده از آن چندان آسان نیست. برای این کار باید ابتدا تبلت را از طریق USB به رایانه متصل کنید و سپس نمایشگری را از طریق رایانه با تبلت به اشتراگ بگذارید. در نسخه‌ی جدید، کار با فایل‌های PDF نیز بهبود یافته است و جابه‌جایی به یک صفحه، بزرگنمایی و نمایش صفحه‌ها به‌صورت تصاویر بندانگشتی روان‌تر از پیش عمل می‌کند.

اما شاید بتوان گفت هنوز یکی از مهم‌ترین مشکلات این کتابخوان رفع نشده و همانند برادر بزرگ‌تر آن، انجام کارهایی مانند علامت‌گذاری متن به‌سختی قابل انجام است و حتی وقتی چنین کاری انجام دهید، انتقال این تغییرات به دستگاهی دیگر بسیار دشوار خواهد بود.

به نظر می‌رسد همچنان تمرکز اصلی کتاب‌خوان‌های سری Digital Paper سونی روی ارائه تجربه‌ای عالی برای مطالعه سندهای متنی است و نه لزوما ایجاد و ویرایش آن‌ها. اگر به داشتن ابزاری عالی برای مرور سندهای متنی خود علاقه‌مند هستید، قطعا نسخه‌ی جدید کتاب‌خوان ژاپنی‌ها با داشتن ابعاد مناسب، یک گزینه بسیار خوب برای شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات