ارزش بازار نتفلیکس با عبور از دیزنی به ۱۶۰ میلیار دلار رسید

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس به عنوان یک کمپانی رسانه‌ای مبتنی بر فناوری‌های نوین همچنان در مسیر رشد پیش می‌رود بطوریکه ارزش بازار نتفلیکس با عبور از ۱۶۰ میلیارد دلار، دیزنی را هم پشت سر گذاشته است.
تبلیغات

نتفلیکس به عنوان یک کمپانی رسانه‌ای که کار خود را از اشتراک دی‌وی‌دی فیلم‌ آغاز کرده و پس از تقویت موج فناوری و با درک تغییرات در اثر این تغییرات تبدیل به یک کمپانی رسانه‌ای مبتنی بر استریم ویدیو شد روز به روز شتاب رشد بیشتری را در پیش گرفته و علاوه بر موفقیت‌های مالی که شامل افزایش ارزش سهام و سوددهی است، موفق می‌شود تا در جوایز متعددی را نیز به دلیل تولید سریال‌ و فیلم‌های سینمایی مورد پسند دریافت کند. 

حال ارزش سهام این کمپانی در روندی صعودی به ۳۴۹ دلار رسیده و از این‌رو ارزش بازار نتفلیکس به بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است. نتفلیکس با ثبت این رکورد موفق شده تا بالاتر از کمپانی‌هایی نظیر دیزنی و کامکست قرار گیرد که در واقع رقبای این کمپانی رسانه‌ای هستند. ارزش بازار نتفلیکس در حالی از مرز ۱۶۰ میلیارد دلار عبور کرده که این کمپانی در ژانویه سال جاری یعنی تنها ۴ ماه پیش موفق شد تا به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلاری برسد.

برای درک رشد برق آسای نتفلیکس کافی است تا نگاهی به آخرین گزارش مالی این کمپانی داشته باشیم که افزایش ۴۳ درصدی درآمد فصلی را برای این کمپانی به ارمغان آورده است. نتفلیکس طی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شد تا ۷.۴ میلیون نفر دیگر به تعداد مشترکان خود اضافه کند. آخرین آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که نتفلیکس بیش از ۱۲۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد که روز به روز بر تعداد این مشترکان افزوده می‌شود. 

نتفلیکس علاوه بر نمایش سریال و انواع فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در بستری نوین مبتنی بر استریم از سایر روش‌های نوین نظیر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیز برای شناسایی سلیقه‌ی مخاطبانش استفاده می‌کند که نتیجه‌ی آن شناخت دقیق‌تر از مخاطب و در نتیجه ساخت محتوایی منطبق بر خواسته‌های مشتریان است. این کمپانی اعلام کرده که امسال رقمی ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلاری را برای تولید محتوای اختصاصی در نظر گرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات