کسب امتیاز ۱۰۳ توسط اچ تی سی یو 12 پلاس در آزمایش DxOMark

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لحظاتی پس از رونمایی رسمی اچ تی سی یو ۱۲ پلاس، وب‌سایت DxOMark اعلام کرد که این گوشی هوشمند موفق شده است در آزمایش‌های انجام‌شده امتیاز ۱۰۳ کسب کند.
تبلیغات

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی لحظاتی پیش گوشی هوشمند پرچم‌دار یو ۱۲ پلاس را رونمایی کرد. این گوشی هوشمند موفق شده است در آزمایش‌های DxOMark امتیاز ۱۰۳ کسب کند که از این‌رو، پس از پی ۲۰ پرو هواوی در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس از وجود دوربین دوگانه در پشت گوشی بهره می‌گیرد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لنز واید با فاصله کانونی ۲۲ میلی‌متری و دیافراگم f/1.75 است. این دوربین از وجود لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. دوربین دوم که دارای یک لنز تله‌فوتوی ۵۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.6 باست، از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. به لطف دوربین دوم که مجهز به لنز تله‌فوتو است، یو ۱۲ پلاس قادر به زوم اپتیکال دوبرابری شده است. به واسطه‌ی استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در این گوشی، قدرت پردازشی بالایی برای پردازش تصاویر فراهم شده است. در حالت عکاسی پرو، اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس قادر است کنترل فاکتورهای مختلف دوربین را به‌صورت دستی برای کاربران فراهم آورد. 

اچ‌تی‌سی در یو ۱۲ پلاس از سیستم فوکوس خودکار موسم به Ultraspeed Autofocus 2 استفاده کرده که در واقع ترکیبی از دو سیستم فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز است. همچنین باید به امکان شبیه‌سازی افکت بوکه اشاره کرد که حاصل یک فرایند برگرفته از هوش مصنوعی است. یو ۱۲ پلاس قادر به ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه است.

ویژگی‌های دوربین اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • دوربین دوگانه در پشت
  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با یک سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی با سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتری
  • دوربین دوم با سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با سایز پیکسل یک میکرومتری پیکسل به همراه لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال دو برابری
  • سیستم فوکوس خودکار Ultraspeed Autofocus 2 که ترکیبی از فوکوس تشخیص فاز و لیزری است
  • فلش ال‌ای‌دی دوگانه
  • ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه
htcu12+ DxOmark

همانطور که اشاره کردیم، یو ۱۲ پلاس موفق به کسب امتیاز ۱۰۳ در آزمایش‌های DxOMark شده و در رده‌بندی دوربین گوشی‌های هوشمند، پس از پی ۲۰ پرو هواوی در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. از نظر عکاسی، یو ۱۲ پلاس امتیاز ۱۰۶ کسب کرده و در مقایسه با یو ۱۱ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به خود دیده است. پیشرفت عملکرد یو ۱۲ پلاس در زمینه‌ی عکاسی ریشه در عملکرد خوب سیستم فوکوس خودکار این گوشی هوشمند دارد. از دیگر ویژگی‌های یو ۱۲ پلاس در زمینه‌ی عکاسی باید به فلش دوگانه، زوم با کیفیت و بوکه اشاره کرد. یو ۱۲ پلاس از نظر ثبت تصاویر اچ‌دی‌آر عملکرد چندان دلچسبی ندارد و نقطه‌ی قوتی برای این گوشی به شمار نمی‌رود. در ثبت ویدیو، یو ۱۲ پلاس امتیاز ۹۵ کسب کرده است؛ از جمله‌ی ویژگی‌های قدرتمند یو ۱۲ پلاس در این حوزه‌ باید به ثبت ویدیو‌های با اکسپوژر مناسب در محیط‌های روباز و سربسته در کنار ثبت رنگ‌های نزدیک به واقعیت اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات