اچ تی سی یو 12 پلاس معرفی شد؛ نمایشگر کم‌حاشیه و دو دوربین دوگانه

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
اچ‌تی‌سی دقایقی پیش پرچم‌‌دار جدید خود را با نام یو ۱۲ پلاس، دو دوربین دوگانه، لبه‌های حساس به فشار و سخت‌افزاری قدرتمند معرفی کرد.
تبلیغات

گمانه‌زنی‌ در مورد محصول آینده‌ی اچ‌تی‌سی دقایقی پیش به پایان رسید و تایوانی‌ها از +HTC U12 با دو دوربین دوگانه، زبان طراحی تکامل‌‌یافته و کلید‌های حساس به فشار رونمایی کردند؛ البته به لطف حجم اطلاعات فاش‌شده از این محصول، رونمایی آن با هیجان چندانی همراه نبود؛ به‌عنوان مثال ما چندین روز پیش از رونمایی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس، می‌دانستیم که این محصول از نمایشگر ۶ اینچی با پنل Super LCD 6 و رزولوشن +QHD یا ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

اچ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

مقاومت یو ۱۲ پلاس در برابر آب و گردوغبار افزایش پیدا کرده است و طراحی این محصول اکنون با استاندارد IP68‌ مطابقت دارد و تایوانی‌ها باز هم آن را با طراحی مشابه دو پرچم‌دار سابق خود و بدنه‌‌ای از جنس فلز و شیشه همراه کرده‌اند. بر خلاف ترند حاکم بر این روزهای دنیای گوشی‌ هوشمند، اچ‌تی‌سی اعتقادی به ایجاد بریدگی در نمایشگر ندارد و ترجیح داده است به‌جای اتخاذ این استراتژی، صرفا ضخامت حاشیه‌های نمایشگر را تا حد امکان کاهش دهد.

اچ‌تی‌سی همواره توجه ویژه‌ای به تجربه‌ای موسیقی کاربران از پرچم‌دارانش داشته است و یو ۱۲ پلاس نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ چرا که تایوانی‌ها آن را با اسپیکرهای استریوی بوم‌ساند روانه‌ی بازار خواهند کرد. این اسپیکرها در لبه‌ی پایین گوشی و حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته‌اند، متأسفانه خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست و کاربران باید از دانگل موجود در جعبه‌ی گوشی برای اتصال هدفون شخصی خود استفاده کنند.

اچ‌ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

قابلیت لبه‌های حساس به فشار (Edge Sense) در پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی نیز وجود دارد و در حقیقت تایوانی‌ها آن را با بهبود‌هایی همراه کرده‌اند؛ به‌طوری که می‌توان تسک‌های متفاوتی با آن انجام داد، ضمن اینکه اکنون کلیدهای پاور و کنترل صدا کلیک‌پذیر نیستند و به‌ لطف فناوری حساس‌به‌فشار اچ‌تی‌سی، بازخورد‌های لامسه‌ای (هپتیک) از خود به‌ نمایش می‌گذارند. 

یو ۱۲ پلاس یکی از معدود پرچم‌دارانی است که در دوربین اصلی و سلفی خود از ماژول دوگانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی ترکیبی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۴ و ۱.۰ میکرومتری است که به‌ ترتیب در پس لنز‌هایی با دیافراگم f/1.8 و لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/2.6 قرار دارند. دوربین اصلی یو ۱۲ پلاس از لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی بهره می‌برد و به‌ لطف لنز تله‌فوتو توانایی انجام زوم دو برابری اپتیکال نیز دارد.

اچ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

همان‌طور که اشاره‌ کردیم، دوربین سلفی یو ۱۲ پلاس دوگانه است و از ترکیب دو سنسور ۸ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد که لنزی با دیافراگم f/2.0 آن را همراهی می‌کند. هر دو دوربین اصلی و سلفی یو ۱۲ پلاس توانایی ثبت تصاویر پرتره با افکت پرتره دارند. به‌ نظر می‌رسد که پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی دوربین توانمندی دارد؛ چرا که با کسب امتیاز ۱۰۳ از وب‌سایت DxOMark‌، اکنون پس از هواوی P20‌ پرو در جایگاه دوم قرار دارد. HTC U12+ با استفاده از دوربین سلفی خود می‌تواند چهره‌ی کاربر را تشخیص دهد و از این طریق هویت او را احراز کند، اچ‌تی‌سی با استفاده از این قابلیت، استیکرهای مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز به رابط کاربری دوربین یو ۱۲ پلاس افزوده است که از آن‌ها می‌توان در ویدیوها و عکس‌ها استفاده کرد.

اچ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

یو ۱۲ پلاس مانند هر پرچم‌دار دیگری، از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. توان پردازشی این گوشی را پردازنده‌ی هشت هسته‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ تأمین می‌کند و این تراشه را ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ همراهی می‌کند که نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی تنها در کانادا، چین و ایالات متحده قابل سفارش خواهد بود؛ البته پرچم‌دار اچ‌تی‌سی از درگاه کارت حافظه‌ی microSD بهره می‌برد و می‌توان حافظه‌ی آن را تا ۲ ترابایت ارتقاء داد.

اچ‌تی‌سی برای کاهش ضخامت و عرض یو ۱۲ پلاس نسبت به یو ۱۱ پلاس ناگزیر به کاهش ظرفیت باتری آن شده است؛ بدین ترتیب، پرچم‌دار جدید تایوانی‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که نسبت به پرچم‌دار هواوی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ظرفیت بسیار پایین‌تری دارد. یو ۱۲ پلاس به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۰ اوریو و دو دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت و آمازون الکسا روانه‌ی بازار خواهد شد.

اچ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

اچ‌تی‌سی در اج سنس ۲ اکنون به کاربر اجازه می‌دهد با تپ کردن، فشردن یا فشردن و نگه‌داشتن لبه‌های گوشی میان‌برهای مختلف را برای اجرای عملکردهای گوناگون ایجاد کند، این سیستم اکنون با شناسایی فُرم نگه‌داشتن گوشی، از چرخش ممتد تصویر جلوگیری می‌کند که می‌تواند قابلیتی بسیار سودمند به‌خصوص در استفاده‌ی شب‌هنگام و خوابیده باشد.

طراحی شیشه‌ای پرچم‌دار اچ‌تی‌سی که آن را با نام Liquid Surface می‌شناسیم، اکنون تغییراتی به خود می‌بیند که اچ‌تی‌سی آن را «شیشه‌ی سه‌بعدی با جلای سرد» می‌نامد؛ با این حال در تصاویر منتشرشده نمی‌توان تفاوت چندانی بین بدنه‌ی یو ۱۲ پلاس و یو ۱۱ مشاهده کرد. یو ۱۲ پلاس در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی شفاف روانه‌ی بازار خواهد شد که در نسخه‌ی سوم همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، می‌توان ماژول‌های پشت گوشی را مشاهده کرد. تایوانی‌ها نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی یو ۱۲ پلاس را با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش خواهند رساند و قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی معادل ۸۴۹ دلار خواهد بود.

اچ تی سی یو 12 پلاس / HTC U12 Plus

نظر شما درباره‌ی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی چیست؟ آیا این محصول مورد پسند شما واقع شده است؟ آیا می‌تواند وضعیت نابه‌سامان تایوانی‌ها در بازار گوشی‌ هوشمند را بهبود ببخشد؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید. می‌توانید مشخصات فنی کامل این گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات