هواوی از Y5 پرایم 2018 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
هواوی عضو جدید خانواده‌ی Y را در سکوت خبری در وبسایت خود معرفی کرد. این گوشی پایین‌رده به اندروید ۸.۱ مجهز شده است.
تبلیغات

هواوی طبق روال همیشگی گوشی‌های سری Y، مدل دیگری از این خانواده را در سکوت خبری رونمایی کرد، Y5 پرایم ۲۰۱۸ هم‌اکنون در سایت هواوی قابل مشاهده است. گوشی‌های سری Y به دلیل اینکه عموما پایین‌رده یا اقتصادی به حساب می‌آیند؛ مانند گوشی‌های سری پی و میت مراسم معرفی و سر و صدای خبری را به همراه ندارند؛ اما بخش عظیمی از فروش هواوی را به خود اختصاص می‌دهند.

عضو جدید خانواده‌ی Y به‌تازگی در وبسایت هواوی پدیدار شده است و به‌زودی شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. هواوی Y5 Prime 2018 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ اما نسخه‌ی تک سیم هم دارد که مختص برخی مناطق خواهد بود. از جمله مشخصات داخلی این گوشی اقتصادی می‌توان به رم ۲ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز اشاره کرد؛ البته امکان افزایش حافظه از طریق کارت حافظه‌ی microSD و بدون نیاز به اشغال کردن اسلات دوم سیم‌کارت نیز وجود دارد.

 Y5 Prime 2018

گوشی ۱۴۲ گرمی Y5 Prime 2018 به نمایشگری ۵.۴۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس مجهز شده است و زیر بدنه‌ی ۸.۳ میلی‌متری آن باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپری، وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز این گوشی اقتصادی را برعهده دارد. در بخش دوربین، این گوشی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و ماژول ۵ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی بهره می‌برد.

Y5 Prime 2018

نسل جدید Y5 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 روانه‌ی بازار خواهد شد. هرچند قابلیت فیس آنلاک فعلا در این گوشی وجود ندارد؛ اما هواوی اعلام کرده است که آن را به همراه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به گوشی اقتصادی خود اضافه خواهد کرد.

فناوری Power Saving 6.0 نیز در این گوشی به چشم می‌خورد که طبق ادعای هواوی باعث می‌شود باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی آن توانایی تأمین ۶۲ ساعت پخش مداوم موسیقی و ۱۳ ساعت فیلمبرداری مداوم را داشته باشد.

در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی Y5 پرایم ۲۰۱۸ هیچ اطلاعی در دست نیست. گوشی یادشده در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی عرضه خواهد شد. لطفا برای مشاهده‌ی مشخصات این گوشی از جدول زیر استفاده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات