افزایش ۶۰ درصدی ترافیک داده‌ روی دستگاه‌های اندروید طی فصل اول ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ترافیک داده در دستگاه‌های اندرویدی طی فصل اول ۲۰۱۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل، در آمریکا تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

ترافیک داده روی دستگاه‌های اندرویدی در ایالات متحده طی فصل اول سال ۲۰۱۸ به میزان ۶۰ درصد افزایش یافته است. یکی از واحدهای مؤسسه‌ی پژوهشی Strategy Analytics به نام AppOptix،‌ به‌عنوان بخشی از گزارش عملکرد سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ خود به این موضوع اشاره کرده است. 

این اطلاعات آماری بر اساس بررسی ترافیک داده ۴۰۰۰ گوشی اندروید استخراج شده است و نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از کاربران از بسته‌های اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند. شاید یکی از دلایل استفاده از بسته‌های اینترنت نامحدود،‌ استریم ویدیو با کیفیت بالا باشد. کاربرانی که در فصل اول سال ۲۰۱۷ از بسته‌های اینترنت نامحدود استفاده می‌کردند،‌ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸،‌ مصرف داده‌‌ی آن‌ها تا ۳۷.۱ درصد افزایش پیدا کرده است. این اطلاعات آماری شامل بسته‌های اینترنت همراه و اینترنت وای‌فای می‌شود.

زیرساخت‌ ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه در ایالات متحده،‌ در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ ظرفیت بیشتری در اختیار کاربران قرار داده‌ است و در این بین، مشترکان اپراتور T-Mobile هنوز هم جزو فعال‌ترین کاربران در حوزه‌ی مصرف بیشتر حجم اینترنت محسوب می‌شوند. کاربران این اپراتور به‌طور میانگین ۱۸.۸ گیگابایت ترافیک در هر ماه استفاده می‌کنند. مصرف کاربران اپراتور AT&T در بازه‌ی زمانی مشابه به‌صورت میانگین ۱۵.۱ گیگابایت داده در ماه بوده است. 

آمار AppOptix

حجم مصرف داده‌ اینترنت کاربران و مشترکان دیگری که از بسته‌های اینترنت نامحدود استفاده نمی‌کنند، نسبت به مدت‌زمان مشابه سال قبل، ۱۳ درصد افزایش داشته است. بر اساس گزارش AppOptix، مصرف داده‌ی اینترنت صاحبان گوشی‌ هوشمند سامسونگ،‌ به‌طور متوسط بیش از باقی برندها است. دارندگان گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ (Galaxy S8)، گلکسی اس ۷ (Galaxy S7)، گلکسی نوت ۵ (Galaxy Note 5) و گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) و به دنبال آن دارندگان گوشی‌های سری گلکسی اس ۶ (Galaxy S6) و گلکسی اس ۵ (Galaxy S5)، جزو پرمصرف‌ترین کاربران داده‌های اینترنت تلفن همراه هستند.

انتظار می‌رود که با اوج‌ گرفتن شبکه‌ی 5G،‌ کاربران بتوانند از اینترنت با سرعت بالاتری استفاده کنند و برنامه‌های کاربردی بیشتری خصوصا در حوزه‌های اجتماعی و سرگرمی ظهور کنند. یک شرکت تبلیغاتی به نام Mobile Posse به‌تازگی در مورد انقلاب جدیدی در عرصه تلفن‌ هوشمند صحبت کرد که در آن از آخرین فناوری‌های در حال ظهور برای گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد تا نیاز کاربران را به محتوای با کیفیت بالا مرتفع سازد. برنامه‌ریزی کلانی برای استفاده از شبکه‌ی 5G در ایالات متحده صورت گرفته است که از سال آینده میلادی شاهد آن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات