برترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ از نگاه متخصصان

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با برترین و محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های سامسونگ در بازار آشنا شوید.
تبلیغات

جایگاه نهم در میان برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ بدون شک شایسته غول اسمارت‌فون‌های دنیا نیست. سامسونگ هرچقدر در بازار گوشی موبایل هوشمند موفق بوده، در حوزه رایانه چندان توفیق نداشته است. ناگفته نماند در بازار خرید وفروش لپ‌تاپ سامسونگ، نمونه‌هایی که سر و صدا به پا کند هم وجود داشته است.

در حال حاضر در صفحه پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون آمریکا که هر ساعت به روزرسانی می‌شود، Samsung Chromebook 3 جایگاه چهارم را به دست آورده است. این دستگاه در CES 2016 معرفی شد و با قیمت ۲۰۰ دلاری، کاملا توانست با کروم‌بوک‌های جدید ایسوس، ایسر، لنوو و اچ‌ پی رقابت کند. کروم‌بوک ۳، دارای نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱٫۳۶۶ در ۷۶۸، بدنه آلومینیومی، پردازنده‌ی دو هسته‌‌ای سلرون اینتل N3050، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ داخلی ۱۶ گیگابایتی است.

کروم‌بوک‌ها سهم عمده‌ای بازار خرید وفروش لپ‌تاپ سامسونگ داشته‌اند. در سال ۲۰۱۳، ۶۵ درصد از فروش کروم‌بوک‌ها در دنیا متعلق کمپانی سامسونگ بود. حتی در سال۲۰۱۴ که به علت کاهش تقاضا سامسونگ تصمیم گرفت فروش لپ‌تاپ‌هایش را در اروپا متوقف کند، کروم‌بوک‌های این کمپانی از محبوب‌ترین‌های موجود در بازار بودند. در سال ۲۰۱۷ هم دو مدل کروم‌بوک پرو و پلاس به ترتیب به قیمت ۵۰۰ و ۵۵۰ دلار به بازار عرضه شد که در گزارش سالانه 2017 Laptop Mag، بیشترین امتیاز را در میان لپ‌تاپ‌های سامسونگ کسب کرده‌ است. قلم هوشمند، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و ال ای دی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۴۰۰، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، دو پورت USB Type-C و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی از ویژگی‌های این دو دستگاه است.

Samsung ATIV Book 9 Plus نیز به گزارش Laptop Mag دیگر محصول برتر بازار خرید وفروش لپ‌تاپ سامسونگ در سال ۲۰۱۷ بوده است. پوشش خارجی این دستگاه از مفرغ آبی با لبه‌های نقره‌ای رنگ است .ارتفاع آن ۱۳٫۶ میلی متر و وزن آن ۱۳۹۰ گرم است. دارای صفحه نمایش لمسی ۱۳٫۳ اینچی با رزولوشن  ۳۲۰۰x۱۸۰۰، پردازنده قدرتمند نسل چهارمی اینتل Core i5 ، رم ۴ گیگابایتی، و هارد درایو ۱۲۸ گیگابایتی است. این لپ تاپ بیش از ۱۱ ساعت قابلیت کار مداوم با باتری را دارد.

سایت Techradar، Notebook 9 Pro را به عنوان برترین لپ‌تاپ دومنظوره سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. نوت‌بوک پرو 9، دارای نمایشگر لمسی LED در دو سایز ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰، رم ۸ تا ۱۶ گیگابایت، پردازنده نسل هفتمی اینتل Core i7 و گرافیک Intel HD 620 یا AMD Radeon 540 و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. عمر باتری ۶ تا ۸ ساعت و ضخامت بسیار کم ۱.۹۵ سانتی‌متری دارد و سبک طراحی و به کارگیری قلم هوشمند S-Pen به عنوان مهم‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ شناخته می‌شود. تک‌رادار می‌نویسد: «Notebook 9 Pro می‌تواند پا به پای MacBook Pro 15 حرکت کند، تنها با این تفاوت که قیمتی به مراتب پایین‌تر دارد. به همان‌ اندازه‌ای که قدرت دارد، پراگماتیک هم هست». سایز ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ به ترتیب ۱۱۰۰ و ۱۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. در حالی که خرید مک‌بوک پرو ۱۵ اینچ ۲۴۰۰ دلار هزینه می‌برد. مک بوک پرو ۹ سامسونگ را هم‌رده با Spectre x360 15 اینچ اچ پی هم‌ می‌توان تلقی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات