ایسر به رقابت با غول‌های دنیای رایانه ادامه می‌دهد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ایسر در سال ۱۹۹۸ لقب سومین تولیدکننده کامپیوتر در دنیا را از آن خود کرد در حالی که از لحاظ فروش در رتبه هشتم قرار گرفته بود. در همان سال ۱۰ میلیون دلار به عنوان اسپانسر بازی‌های آسیایی برای تبلیغات هزینه کرد.
تبلیغات

سهم ایسر از بازار امریکا در آن در آن دوران کمتر از ۵ درصد بود. طبق آمار سال ۲۰۱۷، در جایگاه پنجم، ایسر ۸.۶ درصد از سهم بازار جهانی رایانه را در اختیار گرفته است. البته این رقم درمقایسه با سال ۲۰۱۳ یک درصد کاهش داشته است. ۵۹ درصد از این سهم را خرید وفروش لپ‌تاپ ایسر در دست دارد.

وب‌سایت Techradar در لیست ۱۵ لپ‌تاب برتر سال ۲۰۱۸ خود، دو جایگاه را به Acer Swift ۳ و Asus Transformer Mini T102HA اختصاص داده است. به صفحه‌ی پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون هم که سر بزنید، (Acer Aspire E-15 (E5-575-33BM در صدر جدول قرار گرفته است. لپ‌تاپ گیمینگ Acer Predator Helios 300 و Acer Chromebook ۱۴ هم در رتبه‌های پنجم و دهم جای دارند. اما لپ‌تاپ‌های سری Travel Mate که برای کابردهای تجاری و بیزینسی طراحی و تولید شده‌اند، در رقابت با رده‌های مشابه لنوو، دل و اچ پی توفیق نداشته‌اند و در بازار خرید وفرش لپ‌تاپ ایسر سهم ناچیزی به دست آوردند.

در گزارش سال 2017 از ارزیابی ایسر، سایت Laptop Mag، قیمت ارزان، طراحی زیبا و خدمات پس از فروش مناسب را به عنوان مهم‌ترین مزایای این برند اعلام کرده است. در این ارزیابی سه دستگاه Switch 12 Alpha، Chromebook 14 for Work و Predator 17 X بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند. سایت Lifewire نیز هشت لپ‌تاپ برتر ایسر در سال ۲۰۱۸ را به ترتیب Aspire E 15 E5-575G-57D4، Aspire S 13،  Predator 17 (بهترین ایسر گیمینگ)، Flagship CB3-532 (بهترین به لحاظ بودجه)، Chromebook 11 (بهترین قابلیت حمل)، Swift 3 (بهترین طراحی)، Chromebook R 11 Convertible (بهترین لپ‌تاپ دومنظوره)، Spin 5 (بهترین لپ‌تاپ دانشجویی) معرفی کرده است.

ایسر از نظر میزان فروش چهارمین برند در خاورمیانه به حساب می‌آید و جایگاه سوم منطقه در حوزه‌ لپ‌تاپ‌های استاندارد را دارد. ۸۱ درصد از سهم این کمپانی در بازار خاورمیانه مربوط به خرید وفروش لپ‌تاپ ایسر است. در حالی که بقیه کمپانی‌ها عموما با کاهش رشد در بازار خاورمیانه مواجه بوده‌اند، در سال ۲۰۱۶ ایسر اعلام کرد که سود ۳٫۲ درصدی را در این منطقه برای خود رقم زده است. سهم ایسر در بازار لپ‌تاپ ایران که برای این کمپانی بسیار اهمیت دارد، پایین است. با این حال سری Aspire، بویژه مدل F5-573G به قیمت ۳٬۸۰۰٬۰۰۰ و E5-575G به قیمت ۳٬۲۰۰٬۰۰۰ محبوبیت بالایی در میان ایرانیان دارند. E5-575G دست دوم را در سایت دیوار تا یک میلیون زیر قیمت بازار هم می‎توان پیدا کرد. یک دستگاه به قیمت ۲٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان آگهی شده که به گفته فروشنده در حد نو بوده و هیچ‌گونه مشکل ظاهری یا نرم‌افزاری ندارد. قابل بازدید و آزمایش هم هست. بهترین آگهی F5-573G هم ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان قیت‌گذاری شده، بسیار کم‌کارکرد است و تا تاریخ ۲۰۱۸/۰۹/۲۱ گارانتی سازگار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات