ایسوس ذن بوک پرو 15 با پردازنده Core i9 و نمایشگر 4K کالیبره معرفی شد

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس نسخه‌ای جدید از لپ‌تاپ ذن‌بوک پرو ۱۵ را با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i9 و نمایشگر 4K کالیبره‌شده معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوس نسخه‌ای ارتقاءیافته از لپ‌تاپ باریک و قدرتمند ZenBook Pro 15 را با توان پردازشی بسیار بیش‌تر معرفی کرد. این‌ لپ‌تاپ از پردازنده‌‌ی نسل هشتمی و ۶ هسته‌ای اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و بدنه‌ای باریک با ضخامت ۱۸.۹ میلی‌متر بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه محصول جدید تایوانی‌ها از سری ذن‌بوک، نمایشگر کالیبره‌شده‌ی آن است.

ذن‌بوک پرو ۱۵ اینچی جدید ایسوس با مدل UX550GD بدنه‌ی یکپارچه از جنس آلومینیومی، رنگ آبی تیره و لبه‌هایی به رنگ رزگلد خواهد داشت تا بدین ترتیب ماهیت پریمیوم و گران‌قیمت خود را به رخ بکشد. بالاترین نسخه از ذن‌بوک پرو جدید تایوانی‌ها از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Core i9-8950HK بهره می‌برد؛ با این حال مشخص نیست که آیا ایسوس اجازه‌ی اورکلاک تراشه‌ به کاربران خواهد داد یا خیر. نسخه‌های دیگر UX550GD با یکی از پردازنده‌های ۶ هسته‌ای Core i7-8750H یا چهار هسته‌ای Core i5-8300H قابل سفارش خواهند بود.

Asus ZenBook Pro 15 UX550GD / ایسوس ذن بوک پرو 15

پردازنده‌ی مرکزی ذن‌بوک پرو ۱۵ اینچی جدید را تراشه‌ی گرافیکی مجزای GeForce GTX 1050 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 در کنار ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4-2400 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت بالغ بر یک ترابایت و رابط PCIe 3.0 x4/NVMe همراهی می‌کند. ایسوس برای خنک‌سازی لپ‌تاپ جدید خود از ترکیب سه لوله‌ی خنک‌کننده و دو فن استفاده می‌کند.

مشخصات فنی ذن‌بوک پرو ۱۵ جدید ایسوس

نمایشگر

۱۵.۶ اینچی، IPS LCD، لمسی

۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ | ۱۰۰ درصد sRGB

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ | ۱۰۰ درصد AdobeRGB

پردازنده

Core i5-8300H، چهار هسته، ۸ ترد

Core i7-8750H، شش هسته، ۱۲ ترد

Core i9-8850H، شش هسته، ۱۲ ترد

گرافیک

HD Graphics 630 (یکپارچه)

GTX 1050 انویدیا (مجزا)

رم

۸ یا ۱۶ گیگابایت DDR4-2400 (لحیم‌شده به بورد)

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت SATA

۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت PCIe 3.0 x4/NVMe

اتصالات بی‌سیم

Intel Wireless-AC 9560 CRF با استاندارد وای‌فای 

802.11ac (2x2)

بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰

پورت‌ها

دو پورت USB 3.1 نوع A، دو پورت تاندربولت ۳ با امکان انتقال دیتا و اتصال نمایشگر، یک پورت HDMI، یک درگاه microSD، جک صوتی

باتری

۷۱ وات‌ساعت

ابعاد

۱۸.۹ × ۲۵۱ × ۳۶۵ میلی‌متر

وزن

۱.۸۶ کیلوگرم

قیمت

نامشخص

سخت‌‌افزار قدرتمند و بدنه‌ی خوش‌‌ساخت، تنها ویژگی‌های قابل توجه لپ‌تاپ ZenBook Pro 15 UX550GD نیست. تایوانی‌ها محصول جدید خود را با دو نوع پنل ۱۵.۶ اینچی IPS LCD لمسی عرضه می‌کنند، یکی از پنل‌ها با رزولوشن 4K UHD یا ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل، ۱۰۰ درصد از فضای رنگی AdobeRGB و ۹۵ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد و خطای رنگی (DeltaE) آن کمتر از ۲ است، گزینه‌ی دیگر فول اچ‌دی است و با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB، خطای رنگی کمتر از ۳ ارائه می‌دهد. خاطرنشان می‌کنیم که لپ‌تاپ‌های ویندوزی کمی از فضای رنگی AdobeRGB‌ پشتیبانی می‌کنند و به‌صورت پیش‌فرض کالیبره شده‌اند؛ از این رو باید اقدام ایسوس را ستایش کرد.

Asus ZenBook Pro 15 UX550GD / ایسوس ذن بوک پرو 15

برای اتصالات بی‌سیم، لپ‌تاپ جدید ایسوس از ماژول Wireless-AC 9560 CNVi با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 802.11ac، توان عملیاتی ۱.۷۳ گیگابیت‌ بر ثانیه و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ بهره می‌برد. از پورت‌های ورودی و خروجی ذن‌بوک پرو جدید می‌توان به دو پورت تاندربولت ۳، دو پورت USB 3.1 نسل دو، خروجی HDMI، درگاه کارت حافظه‌ی microSD، جک صوتی TRRS و جک اختصاصی شارژ اشاره کرد. تایوانی‌ها برای لپ‌تاپ جدید خود وب‌کم VGA، اسپیکرهای استریوی Harman Kardan و آرایه‌ای از میکروفون نیز در نظر گرفته‌اند.

ذن‌بوک پرو ۱۵ جدید همانند مدل‌های دیگر آن با ضخامت ۱۸.۹ میلی‌متری و وزن ۱.۸۶ کیلوگرمی خود، باریک‌تر و سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی دیگر است. تایوانی‌ها برای حفظ ویژگی‌ قابل حمل بودن لپ‌تاپ جدید خود را به باتری ۷۱ وات‌ساعتی لیتیوم-پلیمری با عمر حدودی ۹.۵ ساعته مجهز کرده‌اند. باید به یاد داشت که همواره مصالحه‌ای بین وزن، کیفیت نمایشگر و عمر باتری در بین لپ‌تاپ‌های بالارده‌ی جدید برقرار است؛ بنابراین برای لپ‌تاپی مانند UX550GD با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و ضخامتی کمتر از لپ‌تاپ‌های ۱۳.۳ اینچی، عمر متوسط باتری، کاربران از خرید این محصول دلسرد نخواهد کرد.

Asus ZenBook Pro 15 UX550GD / ایسوس ذن بوک پرو 15

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک پرو ۱۵ جدید ایسوس طی هفته‌های آینده روانه‌ی بازار خواهد شد؛ در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول در دسترس نیست؛ اما می‌توان برچسب قیمتی پریمیوم را برای چنین لپ‌تاپی با پردازنده‌ی Core i9، نمایشگر 4K کالیبره و بدنه‌ی باریک انتظار داشت. در این بین ممکن است تایوانی‌ها برای نسخه‌ی Core i5 با نمایشگر فول اچ‌دی قیمت معقول‌تری در نظر گرفته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات