هدست واقعیت افزوده گوگل به تراشه جدید کوالکام مجهز می‌شود

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حال طراحی و ساخت هدست واقعیت افزوده جدیدی، مجهز به تراشه جدید کوالکام است.
تبلیغات

گوگل در تلاش است تا هدست واقعیت افزوده (AR) مستقل جدیدی به بازار عرضه کند. این هدست جدید قرار است مجهز به تراشه جدید کوالکام شود. هدست AR گوگل توسط کوانتا،‌ شرکت تولیدکننده‌ی تایوانی،‌ به تولید خواهد رسید. با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی سایت WinFuture،‌ این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. 

هدست واقعیت افزوده گوگل از نظر ظاهری شبیه به هدست هولولنز  مایکروسافت خواهد بود. این هدست که در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شده است،‌ ابتدا با هدف استفاده در حوزه‌های آموزش و استفاده صنعتی طراحی شد. گفته می‌شود که هدست گوگل به‌لطف استفاده از تراشه‌ی کوالکام، از هر دستگاه دیگری مستقل خواهد بود و از چند دوربین و میکروفون بهره خواهد برد. در حال حاضر از هدست یادشده با نام Google A65 یاد می‌شود و از آنجایی که هنوز در مراحل اولیه‌ی تولید قرار دارد،‌ زمان رونمایی آن از سوی گوگل مشخص نشده است.

هدست جدید گوگل نه‌تنها عملکردی مشابه هولولنز خواهد داشت، بلکه از تراشه‌های مشابهی نیز بهره خواهد برد؛ البته براساس خبرهای غیر رسمی،‌ در سال جاری میلادی نسل جدید هولولنز با تراشه‌ی آرم و میدان دید بهبودیافته از راه خواهد رسید، ظاهرا در هر دو هدست هولولنز و محصول آتی گوگل از تراشه‌ی چهار هسته‌ای،‌ QSC603 کوالکام مبتنی بر معماری ARM بهره خواهند برد.

گوگل در سال ۲۰۱۳ هدست واقعیت افزوده‌ای موسوم به گوگل گلس را به بازار عرضه کرد که مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت و سال گذشته نسخه‌ای جدید از آن برای استفاده‌‌های سازمانی عرضه شد. گوگل گلس در اصل دارای یک صفحه نمایش و یک دوربین هوشمند است؛‌ در حالی‌ که هولولنز مایکروسافت به‌‎نوعی یک هدست «واقعیت ترکیبی» محسوب می‌شود وکه در آن اجسام مجازی به‌جای آنکه در تماس با دنیای واقعی باشند، جزوی از آن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات