وان پلاس 6 معرفی شد؛ نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با بریدگی، دوربین دوگانه با لرزش‌گیر اپتیکال و بدنه شیشه‌ای

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
مطالعه 6 دقیقه
وان‌پلاس ۶ لحظاتی پیش با بدنه‌ی شیشه‌ای، نمایشگر ۶.۲۸ اینچی تمام صفحه، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین دوگانه معرفی شد.
تبلیغات

پایانی بر انبوه گمانه‌زنی‌ها و شایعات؛ وان‌پلاس با برگزاری رویدادی در شهر لندن، از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام وان‌پلاس ۶ رونمایی کرد. محصول بالارده‌ی چینی‌ها همانند همیشه از مشخصات سخت‌افزاری بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. برخلاف نسل گذشته دیگر خبری از بدنه‌ی فلزی نیست و وان‌پلاس ترجیح داده است در سال ۲۰۱۸ ترکیبی از فلز و شیشه‌ از نوع گوریلا گلس ۵ را برای پرچم‌دار جدید خود برگزیند. کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس، دلیل انتخاب شیشه برای بدنه‌ی وان‌پلاس ۶ را آنتن‌دهی بهتر، انعطاف‌پذیری و حس خوب آن عنوان می‌کند.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

درکنار بدنه‌ی شیشه‌ای، وان‌پلاس، ظاهر پرچم‌دار جدید خود را دستخوش تغییر قرار کرده است تا بیش‌ازپیش یارای رقابت با همتایان خود در سال ۲۰۱۸ داشته باشد؛ بدین ترتیب، وان‌پلاس حاشیه‌های نمایشگر محصول جدید خود را به میزان قابل توجهی باریک‌تر کرده و نمایشگر را تا لبه‌های گوشی پیش برده است؛ البته وان‌پلاس ۶ نیز زبانه‌ی باریکی در لبه‌ی بالایی خود دارد که در آن از دوربین دوگانه، اسپیکر مکالمه و حسگر مجاورت میزبانی می‌کند.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

باریک‌تر شدن حاشیه‌ها باعث شده است ابعاد نمایشگر نیز افزایش پیدا کند؛ بدین ترتیب، وان‌پلاس ۶ از نمایشگر ۶.۲۸ اینچی با پنل Optic AMOLED، نسبت تصویر ۱۹:۹ و رزولوشن +FHD یا ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. نمایشگر پرچم‌دار جدید وان‌پلاس ۸۳.۸ درصد از نمای مقابل آن را فرا گرفته است و پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم که نمایشگر وان‌پلاس ۶ صرف‌ نظر از بریدگی لبه‌ی بالا، کاملا تمام‌صفحه نیست و در لبه‌ی پایین آن همانند ال‌جی جی ۷ و هواوی P20، حاشیه‌ی باریکی دیده می‌شود.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

در وان‌پلاس ۶ خبری از اسپیکر استریو نیست و چینی‌ها کماکان آن را با اسپیکری تک‌کاناله در لبه‌ی پایینی طراحی کرده‌اند؛ اما خوشبختانه در نسل ششم این گوشی کماکان شاهد وجود جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون هستیم. وان‌پلاس ۶ در سه رنگ Mirror Black، Midnight Black و Silk White روانه‌ی بازار خواهد شد که در نسخه‌ی میرور بلک، صفحه‌ی باریکی زیر پوشش شیشه‌ای قرار دارد که به آن عمق می‌بخشد. در نسخه‌ی میدنایت بلک پوششی مات و زبر روی پنل شیشه‌ای گوشی وجود دارد. درنهایت نسخه‌ی سیلک وایت یادآور دوران وان‌پلاس وان خواهد بود. وان‌پلاس در خصوص گواهی مقاومت دربرابر آب و گردوغبار اطلاعاتی به اشتراک نگذاشت؛ اما مدعی شد که وان‌پلاس ۶ در زیر باران قابل استفاده خواهد بود و در اثر سقوط به داخل گِل، دچار آسیب نمی‌شود.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

همانند پرچم‌داران گذشته‌ی وان‌پلاس، محصول جدید این شرکت سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد، وان‌پلاس ۶ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ با هشت هسته‌ی پردازشی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد که به ادعای کوالکام، CPU آن ۳۰ درصد عملکرد بهتر و ۱۰ درصد بهره‌وری بالاتری دارد؛ ضمن اینکه واحد پردازش گرافیکی آن نسبت به نسل گذشته ۳۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. وان‌پلاس ۶ در چند نسخه با حافظه‌ی رم ۶ یا ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه‌های ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رابط UFS 2.1 روانه‌ی بازار خواهد؛ درحالی‌که نسخه‌ی با رم ۶ گیگابایت تنها با ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. انرژی مورد نیاز وان‌پلاس ۶ را باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن تأمین خواهد کرد و فناوری شارژ سریع Dash Charge امکان شارژ پرسرعت این باتری را تضمین می‌کند.

وان پلاس 6

وان‌پلاس ۶ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص این شرکت موسوم به OxygenOS 5 روانه‌ی بازار خواهد شد؛ بدین ترتیب این گوشی نخستین محصول وان‌پلاس با پشتیبانی از پروژه تربل خواهد بود، در نتیجه وان‌پلاس ۶ بلافاصله پس از عرضه قادر به دریافت نسخه‌ی پیش‌نمایش دوم اندروید پی خواهد بود؛ اما OxygenOS قابلیت‌هایی همچون تشخیص چهره، ناوبری با ژست‌های حرکتی، Game Mode، تم تیره، حالت مطالعه، قفل اپلیکیشن و ثبت اسکرین‌شات‌های ممتد را با خود به ارمغان می‌آورد.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

وان‌پلاس ۵ نخستین گوشی هوشمند وان‌پلاس با دوربین دوگانه محسوب می‌شد و وان‌پلاس ۵‌ تی نیز با چنین دوربینی روانه‌ی بازار شد؛ حال چینی‌ها با وان‌پلاس ۶ این رسم را ادامه می‌دهند. ماژول اصلی دوربین پشتی وان‌پلاس ۶ از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX519 سونی بهره می‌برد؛ درحالی‌که ماژول دوم از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی IMX376K ژاپنی‌ها استفاده می‌کند و هر دو حسگر در پس لنز‌هایی با دیافراگم f/1.7 قرار دارند. وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی بر عهده‌ی حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX371 سونی با لنز f/2.0 قرار دارد.

وان پلاس 6 / OnePlus 6

چینی‌ها در دوربین سلفی و ماژول اصلی دوربین پشت از لرزش‌گیر الکترونیکی استفاده کرده‌اند؛ اما این بار، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز به ماژول اصلی دوربین پشتی اضافه شده است تا کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور ارتقاء یابند. وان‌پلاس در نرم‌افزار دوربین نیز تغییراتی پیاده کرده‌ است و اکنون الگوریتم بهبودیافته‌ی HDR موسوم به Advanced HDR، حالت پرتره در هر دو دوربین جلو و عقب درکنار امکان ثبت تصاویر اسلوموشن Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم‌ بر ثانیه و HD با نرخ ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه در آن وجود دارد.

وان پلاس 6

قیمت گوشی همواره یکی از مهم‌ترین مولفه‌های انتخاب یک محصول محسوب می‌شود. وان‌پلاس برای پرچم‌دار سال جاری میلادی نیز قیمت‌گذاری رقابتی و نسبتا مناسبی انجام داده است؛ بدین ترتیب که کاربران می‌توانند نسخه‌ی پایه‌ی وان‌پلاس ۶ را با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به قیمت ۵۲۹ دلار سفارش دهند؛ درحالی‌که دو نسخه‌ی دیگر با ۸ گیگابایت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به‌ ترتیب با قیمت‌ ۵۷۹ و ۶۲۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد که نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی تنها در رنگ میدنایت بلک قابل خرید خواهد بود.

تاریخ آغاز عرضه‌ی وان‌پلاس ۶ از ۲۲ می (یک خرداد) عنوان شده است؛ اما نسخه‌ی سیلک وایت این گوشی به‌صورت محدود و از تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) قابل سفارش خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات