نوکیا X6 با بریدگی نمایشگر و تراشه اسنپدراگون 636‌ رونمایی شد

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش نوکیا گوشی هوشمند جدید خود با نام ایکس ۶ را رونمایی کرد که اولین گوشی هوشمند نوکیا با بریدگی نمایشگر محسوب می‌شود.
تبلیغات

نوکیا X6 به‌عنوان اولین گوشی هوشمند نوکیا با بریدگی نمایشگر لحظاتی پیش رونمایی شد. نکته‌ی مهم در مورد نوکیا ایکس ۶ عرضه‌ی انحصاری آن در بازار چین است؛ البته انتظار می‌رود در آینده شاهد عرضه این گوشی در سایر بازار‌ها باشیم، چرا که اچ‌ام‌دی گلوبال عموما گوشی‌های مختص بازار چین را پس از مدتی در بازارهای دیگر نیز عرضه می‌کند.

nokia x6 / نوکیا ایکس 6

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نوکیا ایکس ۶ مربوط به بدنه‌ی این گوشی هوشمند است که تا ۹۵ درصد با شیشه پوشانده شده. فریم گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است.

نوکیا ایکس 6 / Nokia X6

ارزان‌ترین نسخه‌ی نوکیا ایکس ۶ با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی تنها ۲۰۵ دلار قیمت خواهد داشت. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ با بهره‌گیری از هشت هسته‌‌ی پردازشی با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. نسخه‌ی گران‌تر نوکیا ایکس ۶ از وجود یک حافظه‌ی ۶ گیگابایتی در کنار حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

nokia x6 / نوکیا x6

از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به نمایشگر ۵.۸ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس یا ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی با نسبت تصویر ۱۹ به ۹ اشاره کرد. این نمایشگر از پوشش گوریلا گلس ۳ برای محافظت در مقابل خراش و ضربه بهره می‌برد. در پشت گوشی یک ماژول دوربین دوگانه با بهره‌گیری از سنسور‌های ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است و نوکیا برای دوربین سلفی یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. نوکیا ایکس ۶ از یک باتری با ظرفیت ۳۰۶۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. همچنین باید به پشتیبانی از قابلیت‌های نظیر VoLTE در کنار اندروید ۸.۱ اشاره کرد.

نظر شما در خصوص نوکیا ایکس 6 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات