افزایش فروش آیفون تا ۲۲۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹

پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر هیچکس پوشیده نیست که آیفون بخش اعظم درآمد اپل را تامین می‌کند. براساس آخرین اخبار، اپل قصد فروش ۲۲۰ میلیون دستگاه آیفون را در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) و فروش همین مقدار را در سال ۲۰۱۹ دارد.
تبلیغات

براساس گفته‌های ژان مونستر، فروش محصولات سری آیفون به صورت یک کسب و کار پایدار برای سال‌های آینده نیز باقی خواهد ماند. پیش‌بینی می‌شود که میزان درآمد اپل برای چند سال آینده، با افت قابل توجهی مواجه نشود. ثبات درآمد اپل در طی چند سال، موجب افزایش ارزش سهام این شرکت نیز خواهد شد.

ژن مونستر یادداشتی را با موضوع "اپل به عنوان یک سرویس" منتشر کرده است که در این مقاله، بخشی از آن را با هم می‌خوانیم. وی در این یادداشت به نکاتی از قبیل رشد انفجاری اپل در دوره اولیه عرضه مک، ورود آیپاد و عرضه آیفون اشاره کرده و پیش‌بینی می‌کند که در آینده توان اجرایی اپل، کمتر در بحثی همانند تولید محصولات متعدد متمرکز باشد و تمرکز کوپرتینو نشین‌ها، بیشتر در حوزه خدمات پس از فروش و فروش پایدار آیفون معطوف باشد.

براساس آمار موسسه لوپ، میزان فروش آیفون در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال است. وال استریت بر این موضوع تاکید می‌کند که اپل احتمالا ۲۲۰ میلیون دستگاه آیفون را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهد فروخت. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۸، میزان فروش به حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه برسد و همین تعداد دستگاه در سال ۲۰۱۹ نیز فروخته شود. البته مونستر مطمئن نیست که اپل موفق شود دقیقا این تعداد دستگاه را به فروش برساند. با توجه به محبوبیتی که آیفون در بین کاربران تلفن‌های هوشمند دارد، تکرار موفقیت اپل در بحث فروش، دور از انتظار نیست.

مونستر همچنین معتقد است: 

چرخه ارتقا آمار فروش در حال حاضر تثبیت شده است. این در حالی است که سال‌های گذشته آمار فروش در حال افزایش بوده است.

ژان به این موضوع اشاره می‌کند که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در ۶ ماه اخیر، رشد ۲ درصدی در انتظار نمودار فروش آیفون‌های اپل خواهد بود.

ژان مونستر می‌گوید:

اکثر کاربران از داشتن آیفون خوشحال و راضی هستند. رقبا سال‌هاست در تلاشند تا از میزان وفاداری کاربران به آیفون بکاهند؛ اما اپل به همین راحتی قاعده بازی را نمی‌بازد.

با توجه به تلاش اپل برای افزایش فروش در مقطع کنونی، ژان مونستر انتظار فروش بیشتر آیفون در سه ماهه کنونی را دارد. سیاست اپل در آینده باید انتخاب استراتژی "اپل به عنوان یک سرویس" باشد. موضوعاتی مانند فروش مستمر آیفون و خدمات وابسته به آن، اهمیت زیادی برای افزایش و یا حداقل ثبات درآمد اپل در سال‌های آتی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات