الیت بوک جدید اچ‌ پی،‌ سری ۱۰۳۰ جی ۳ به‌زودی به بازار می‌آید

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
الیت بوک جدید اچ‌پی سری 1030 جی ۳،‌ با حاشیه‌های باریک،‌ ابعادی کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی خود، به‌زودی به بازار می‌آید.
تبلیغات

اچ‌پی(HP)، الیت بوک (EliteBook) جدید تجاری سری ۱۰۳۰ جی ۳ (HP EliteBook x360 1030 G3) خود را روانه بازار خواهد کرد. این نوت‌بوک تجاری کوچک‌تر، سریع‌تر و همراه با صفحه نمایش با میزان روشنی بیشتری نسبت به مدل قبلی عرضه خواهد شد.  

در طراحی الیت بوک جدید،‌ اچ‌پی سعی کرده حاشیه‌های آن را کاهش دهد؛ حاشیه‌های کناری نوت بوک نسبت به مدل قبلی نصف شده‌اند و حاشیه پایینی آن نیز ۳۹ درصد باریک‌تر از نسل قبلی الیت بوک‌های اچ‌پی شده است. این نوت بوک طراحی کامپکتی دارد و قرار است با شاسی آلومینیومی یکپارچه CNC عرضه شود. یکی از مشخصات جدید این نوت بوک، گزینه‌ای برای تنظیم و روشن‌تر کردن میزان روشنایی صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. این سیستم قرار است ماه ژوئن با قیمت ۱۴۴۹ دلار به فروش برسد.

از نظر ابعاد،‌ الیت بوک جدید کوچک‌تر از مدل‌ قبلی و ابعاد آن ۱۲x۸.۱x۰.۶ اینچ و وزن آن ۲.۸ پوند است. با اینکه ابعاد مدل جدید از مدل‌ قبلی کوچک‌تر است ولی وزن آن نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. نوت بوک جدید دارای دو پورت تاندربولت ۳/USB Type-C، پورت USB 3.1 Type-A،‌ پورت HDMI  و جک هدست است و در مدل‌هایی از آن که از شبکه 4G LTE پشتیبانی می‌کنند،‌ مجهز به اسلات سیم کارت نانو خواهد بود. حافظه DDR3-2133 این سیستم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی PCIe NVMe آن تا ۲ ترابایت در نظر گرفته شده است. اچ‌پی این سیستم را با پردازنده‌های مختلف Core i5-8250U، Core i5-8350U  با  vPro، Core i7-8550U  و Core i7-8650U با vPro عرضه خواهد کرد.  

صفحه نمایش این دستگاه ممکن است ۱۰۸۰ پیکسل یا ۴K لمسی باشد. میزان روشنایی صفحه نمایش حداقل ۴۰۰ نیت در نظر گرفته شده است. شرکت اچ‌پی برای میزان روشنایی صفحه نمایش گزینه‌ ۷۰۰ نیت را برای استفاده از سیستم در فضای باز و روشنایی طبیعی محیط در اختیار کاربر گذاشته که جزو ویژگی‌های خوب آن محسوب می‌شود.  

الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی
الیت بوک اچ پی

نوت بوک جدید اچ‌پی مجهز به لولای ۳۶۰ درجه‌ است که به کاربر اجازه می‌دهد از سیستم هم به صورت تبلت و هم به صورت نوت بوک استفاده کند. این لولا کاربردهای زیادی دارد و حتی کاربر می‌تواند با کمک آن سیستم خود را در حالت ایستاده قرار دهد و به‌راحتی با آن کار کند. هم چنین نوت بوک جدید اچ‌پی از قلم دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و با خاصیت آهنربایی، قابل اتصال به بدنه جانبی نوت بوک است.

اگر بخواهیم از سایر ویژگی‌های این سیستم بگوییم باید اضافه کنیم که این الیت بوک جدید مجهز به ۴ اسپیکر B&O، دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از IR برای تشخیص چهره، تنظیمات چند آرایه‌ای میکروفون و صفحه کلید با نور پس‌زمینه مقاوم است. ظرفیت باتری این الیت بوک ۵۶.۲ وات ساعت است و می‌تواند هم لپ تاپ و هم قلم دیجیتالی را با استفاده از آداپتور USB Type-C شارژ کند. نکته جالبی که در مورد قلم دیجیتال این محصول باید بگوییم این است که قلم مجهز به سنسور مجاورتی است و اگر سیستم از قلم دور شود یا شما قلم را فراموش کنید و جا بگذارید،‌ فورا به شما هشدار می‌دهد که قلم جا مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات