ال جی نمایشگر آیفون 6.1 اینچی اپل را تأمین می‌کند

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس یک شایعه جدید، اپل در نظر دارد یکی از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ را به نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD ساخت ال‌جی دیسپلی مجهز کند.
تبلیغات

اپل در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ از سه گوشی آیفون جدید رونمایی کند و مدل ۶.۱ اینچی، نمایشگر LCD خواهد داشت؛ سال گذشته دو گوشی آیفون با نمایشگر LCD ارائه شد و تنها یک مدل از صفحه‌نمایش اولد بهره می‌گرفت. بااین‌حال یک خبرگزاری در کُره جنوبی مدعی شده است که کوپرتینویی‌ها برای تأمین نمایشگر LCD آیفون جدید خود، با ال‌جی دیسپلی دیسپلی وارد همکاری خواهند شد.

این‌طور که به‌ نظر می‌رسد، اپل در نظر دارد به‌نوعی از نمایشگر +MLCD در آیفون جدیدش بهره بگیرد؛ این صفحه‎نمایش در جی ۷ تین‌کیو (LG G7 ThinQ) ال‌جی مورد استفاده قرار گرفته است. خبرگزاری Business Korea در همین رابطه اعلام می‌کند که پنل نمایشگر +MLCD مصرف انرژی کم‌تری در مقایسه با پنل‌ IPS LCD مرسوم دارد؛ اما روشنایی آن همچنان بالا است و از طیف رنگ P3 به‌صورت ۱۰۰ درصد پشتیبانی می‌کند. این اطلاعات از منابع مطلع در صنعت موبایل به‌ دست آمده است و بعید به‌ نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی از پنل IPS LCD معمولی در گوشی جدیدش استفاده کند.

خبرگزاری Business Korea در رابطه با کسب اطلاعات موثق از منابع مطلع در زنجیره تأمین قطعه برای گوشی‌های هوشمند، سابقه بسیار خوبی دارد؛ هرچند در رابطه با پیش‌بینی قابلیت‌ آیفون‌های جدید چندان موفق محسوب نمی‎شود.

ال‌جی دیسپلی یکی از تأمین‌کنندگان کلیدی نمایشگر برای اپل محسوب می‌شود؛ به همین جهت، دور از انتظار نیست که آیفون ۶.۱ اینچی از نمایشگر جدید ال‌جی استفاده کند. برخی از تحلیل‌گران مدعی شده‌اند که مدل مذکور به‌عنوان یک نسخه ارزان‌قیمت برای آیفون‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اولد معرفی خواهد شد و شاید با قیمت ۵۵۰ دلار به فروش برسد.

کوپرتینویی‌ها به دنبال نمایشگر LCD جدیدی هستند تا بتوانند حاشیه‌های صفحه‌نمایش آیفون ۶.۱ اینچی را کاهش دهند؛ به همین جهت، استفاده از پنل جدید ساخت ال‌جی دیسپلی منطقی به‌ نظر می‌رسد. البته همان‌طور که گفته شد، پنل مذکور به افزایش شارژدهی باتری کمک خواهد کرد و دستیابی به روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت را ممکن می‌سازد.

گفته می‌شود آیفون ۶.۱ اینچی طراحی بدون حاشیه خواهد داشت؛ اما برخی مدعی شده‌اند این مدل فاقد برخی از قابلیت‌های آیفون 10 (iPhone X) است؛ به‌عنوان مثال از لمس سه‌بعدی استفاده نمی‌کند و شاید حتی به یک دوربین در پنل پشتی مجهز شود. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود جانشین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از سیستم تشخیص چهره فیس‌ آی‌دی استفاده کند؛ قابلیتی که در آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل به‌ کار گرفته شده است. در صورتی‌که آیفون LCD امسال اپل فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم باشد، احتمالاً از ژست‌های حرکتی نظیر آیفون ۱۰ بهره خواهد برد تا بدین شکل، بتوان در محیط آی‌او‌اس جابه‌جا شد.

در رابطه با آیفون‌های دیگر اپل اطلاعات چندانی در دست نیست؛ اما مدتی پیش اعلام شد که در سال آینده میلادی، کوپرتینویی‌ها حداقل از یک گوشی با سه دوربین در قاب پشتی رونمایی خواهند کرد؛ لنز سوم به‌منظور بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال مورد استفاده خواهد گرفت یا می‌تواند عملکرد دوربین را در شرایط نوری نامناسب بهبود دهد و در تشخیص عمق تصاویر برای ثبت عکس پرتره تأثیرگذار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات