قیمت پرینترهای دیوار و بازار چقدر تفاوت دارد؟

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برخلاف اینکه بعضی از افراد خرید لباس دست دوم را دوست ندارند، خرید وسایل الکتریکی دست دوم معمولا بسیار کمتر مورد مخالفت قرار می‌گیرد.
تبلیغات

سودی که در خرید دست دوم وسایل الکتریکی وجود دارد، همیشه مشتری‌های بسیاری را به سمت این بازار هدایت می‌کند، از این رو یکی از مهم‌ترین دلایل افراد برای خرید و فروش پرینتر دست دوم، تفاوت قیمت چشم‌گیر بین نو و کار کرده‌ی آن است؛ به خصوص اینکه برخی به خرید و فروش پرینتر دست دوم علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند تا با تفاوت قیمت آن یک مدل رنگی را به خانه یا شرکتشان ببرند. در حال حاضر پرینتر دست دوم در بازار دامنه‌ی قیمتی بسیار گسترده‌ای دارد. انتخاب شما بسته به اینکه دنبال پرینتر لیزری باشید یا جوهرافشان یا در جست‌وجوی پرینتر رنگی باشید یا سیاه سفید این دامنه قیمتی را کوچک‌تر می‌کند.

خرید و فروش پرینتر دست دوم رنگی لیزری معمولا از همه گران‌تر است. «اچ پی» و «کانن» دو برند مورد اعتمادی هستند که آگهی‌های زیادی با این مشخصات در دیوار دارند؛ به‌عنوان مثال یکی از آگهی‌ها مربوط به مدل ibp «کانن» است که در بازار با قیمت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. صاحب این آگهی قیمتی برای آن پیشنهاد نکرده ولی گفته که پرینتر او سالم و دارای شارژ کامل است، این پرینتر در یک دقیقه ۴ صفحه رنگی و ۱۶ صفحه سیاه و سفید می‌تواند چاپ کند و همین باعث شده که بیشتر آن را یک دستگاه خانگی بدانند تا پرینتر اداری، آگهی دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد دو هفته پیش همین مدل پرینتر با قیمت ۷۸۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده‌ است.

«اچ پی» نیز یکی از برندهای معتبر در خرید و فروش پرینتر دست دوم است. یکی از آگهی‌های پرینتر رنگی لیزری، دستگاهی را با قیمت ۲۲۰ هزار تومان پیشنهاد می‌کند که در بازار ۹۳۰ هزار تومان است. فروشنده حتی یک پک کامل رنگ هم به همراه پرینتر خواهد داد. این پرینتر ۳۱ برگ را در یک دقیقه به‌صورت رنگی چاپ می‌کند و این نشان می‌دهد که در مقایسه با پرینتر قبلی از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است. سرعت آن در چاپ سیاه و سفید در دقیقه نیز برابر با ۳۲ صفحه در دقیقه است.

در بین برندهای تولیدکننده‌ی پرینتر «سامسونگ» نیز توانسته است تا وارد رقابت برندهای اصلی شود. یک پرینتر لیزری دست دوم در دیوار از این برند در گروه ML-1640 به قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. این مدل از سامسونگ آنقدر قدیمی است که در حال حاضر تولید نمی‌شود. آگهی‌کننده نیز توضیح داده کارتریج آن باید عوض شود و نیاز به سرویس دارد. آگهی دیگری از سامسونگ با مدل 2160 در دیوار وجود دارد که دیگر در بازار موجود نیست؛ ولی آخرین قیمت آن حدود ۳۵۰ هزار تومان بوده است. این فروشنده آن را حدود ۲۴۰هزار تومان هم می‌فروشد، او می‌گوید که کاتریج آن نیز پر است و فعلا نیاز به تعویض ندارد، سینی آن ظرفیت ۱۵۰ برگ کاغذ دارد. نوع چاپ آن لیزری بوده و ۲۰ صفحه در دقیقه به‌صورت سیاه و سفید تحویل می‌دهد. کارتریج داخل آن نیز می‌تواند به اندازه ۱۵۰۰ برگه متن بازدهی داشته‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات