ویدیوی تبلیغاتی می میکس 2 اس، دستیار دیجیتال Xiao Ai را نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در اولین روزهای فروردین‌ماه گوشی‌ هوشمند بدون حاشیه‌ی می میکس ۲ اس را رونمایی کرد که دارای دستیار هوشمندی با نام Xiao Ai است.
تبلیغات

می میکس ۲ اس اولین گوشی هوشمند شیائومی با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ به شمار می‌آید. از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به بهره‌گیری از دوربین دوگانه در پشت‌گوشی اشاره کرد که اندازه‌ی پیکسل سنسور اصلی آن، ۱.۴ میکرومتر است. همچنین دیافراگم دوربین اصلی با f/1.8 نشان از انتقال بالای نور به سمت سنسور توسط لنز دارد. دوربین دوم از وجود یک لنز تله‌فوتو بهره می‌برد که دیافراگم آن f/2.4 است. مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه دارای ۶ گیگابایت رم و در مدل ۲۵۶ گیگابایت، رم دستگاه برابر با ۸ گیگابایت خواهند بود.

جدای از بحث سخت‌افزار قدرتمند، می میکس ۲ اس دارای دستیار هوشمند صوتی به نام Xiao Ai است که برای اولین بار روی گوشی‌های هوشمند شیائومی قرار می‌گیرد. در ابتدای ویدیو، شاید لوگوی این دستیار هوشمند شما را به یاد گوگل اسیستنت بیندازد؛ اما این فقط یک تشابه ظاهری ساده است. Xiao Ai توانایی درک دستورات زیادی را دارد و حتی می‌تواند به‌راحتی با وسایل خانه شما هماهنگ شود؛ درنتیجه به‌راحتی خانه هوشمند خودتان را مدیریت کنید. ترجمه متن و راهنمایی‌های معمول به زبان چینی کاملاً برای این دستیار هوشمند پیاده‌سازی شده است.

مجدد اشاره‌ کنیم که Xiao Ai تنها به زبان چینی و فقط روی می میکس ۲ اس فعال است؛ اما به نظر می‌رسد تا سال آینده به زبان انگلیسی ارتقاء پیدا کند تا شاید بتواند وارد بازار آمریکا شود. رقابت دستیارهای هوشمند بسیار جدی‌تر از گذشته شده است. آیا شما برای امور جاری خودتان از دستیار صوتی استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات