کسب سود عملیاتی ۱۴.۷ میلیارد دلاری توسط سامسونگ طی زمستان ۲۰۱۸

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که براساس آن، این کمپانی به سود عملیاتی ۱۴.۷ میلیارد دلاری دست پیدا کرده است.
تبلیغات

سامسونگ ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که براساس آن، عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران به ثبت رسانده است؛ هرچند باید به این نکته اشاره کرد که واکنش بازار به این موضوع برعکس بود.

پس از انتشار گزارش مالی مربوط به زمستان ۲۰۱۸ سامسونگ، ارزش سهام این کمپانی با کاهش روبه‌رو شد؛ چراکه سامسونگ پیش‌بینی کرده است به موجب کاهش فروش تراشه‌ی حافظه‌‌ی DRAM و همچنین هزینه‌های بالای بازاریابی برای گلکسی اس ۹، در طول سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شاهد کاهش سوددهی باشد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ موفق شده است طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ سود عملیاتی ۱۴.۷ میلیارد دلاری به جیب بزند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، شاهد افزایش ۵۷.۶ درصدی است. پیش‌بینی‌ صورت‌گرفته توسط کارشناسان امر نشان از این داشت که سامسونگ سودی ۱۳.۷ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد. درآمد سامسونگ نیز با افزایشی ۱۸.۷ درصدی به بیش از ۵۶ میلیارد دلار رسیده است که بخش بزرگی از آن در گرو افزایش قیمت حافظه‌ی DRAM است.

گوشی‌های هوشمند نیز نقش پررنگی در افزایش سوددهی سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بازی کرده‌اند. بر اساس آمارهای موجود، گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ قریب به ۴۰ درصد از درآمد سامسونگ را به خود اختصاص دادند؛ البته اولین آمارهای مربوط به کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ نیز سال گذشته به ثبت رسید.

سامسونگ اعلام کرده است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی طی زمستان سال جاری میلادی بسیار خوب بوده و معرفی گلکسی اس ۹ در ماه مارس در کنار فروش گوشی‌های هوشمند میان‌رده بسیار مناسب بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات