پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی سامسونگ طی زمستان ۲۰۱۸

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی‌ سامسونگ الکترونیکس نشان از این دارد که سود عملیاتی این شرکت طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد یافت و به ۱۳.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس پیش‌بینی کرده است که طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی شاهد افزایش ۵۰ درصدی سود عملیاتی خواهد بود که نتیجه‌ی افزایش سوددهی در بخش تولید تراشه‌ی حافظه است. بخش تولید تراشه‌ی حافظه‌ی سامسونگ تقریبا کاهش فروش گوشی‌ هوشمند و همچنین ماژول‌های مورد نیاز گوشی‌ را کم اثر می‌کند.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که سامسونگ طی زمستان ۲۰۱۸ به لطف بخش تولید تراشه‌، سود عملیاتی ۱۳.۷ میلیارد دلاری به جیب می‌زند. بنابر آمارهای ارائه‌شده، ۷۰ سنت از سود عملیاتی سامسونگ نتیجه‌ی فروش یک دلار از تراشه‌های حافظه‌ی DRAM این شرکت است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، افزایش تقاضا برای تراشه‌ی حافظه همچنان طی سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. البته باید به این نکته اشاره کرد که رشد سود کسب‌شده در این حوزه همچون سال گذشته ۸۳ درصد نیست و به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. اگرچه انتظار نمی‌رود طی سال جاری میلادی شاهد افزایش قیمت تراشه‌ی حافظه باشیم؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که افزایش عرضه‌ی محصولات توسط سامسونگ در کنار استفاده از روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها، روشی است که باعث افزایش سوددهی سامسونگ خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ انجام‌شده توسط تحلیل‌گران تامسون رویترز، انتظار می‌رود سامسونگ طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی با افزایش ۴۶ درصدی سود عملیاتی در مقایسه با زمستان سال گذشته روبرو شود و سود عملیاتی ۱۳.۷ میلیارد دلاری کسب کند. هرچند سود عملیاتی مورد انتظار برای سامسونگ طی زمستان ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده، اما از رقم ۱۴.۳ میلیارد دلاری کسب‌شده طی پاییز ۲۰۱۷ کمتر است.

فروش کمتر از انتظار آیفون ۱۰ اپل باعث شده است سفارش پنل‌ اولد سخت سامسونگ بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها باشد و همین موضوع درآمد سامسونگ از این کانال را  تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ تنها ۶۰ تا ۶۵ درصد از سفارش اولیه مورد انتظار را تولید کرده و در اختیار اپل قرار داده است.

در مورد گوشی‌ هوشمند  که نزدیک به ۴۰ درصد از درآمد سامسونگ الکترونیکس را تشکیل می‌دهد، به گزارش استراتژی آنالیتیکس این شرکت موفق شده است ۹.۳ میلیون دستگاه گلکسی اس ۹ را در زمستان سال جاری راهی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات