ماژول دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سه‌لایه است

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اطلاعاتی از دوربین گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس منتشر کرده است که راز عملکرد موفق این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.
تبلیغات

حتما در مورد قابلیت فوق‌العاده‌ی ضبط ویدئوی سوپراسلوموشن در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس شنیده‌اید. سامسونگ در این دو محصول موفق شد نرخ فریم را از ۲۴ فریم بر ثانیه در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به ۹۶۰ فریم بر ثانیه برساند. این موفقیت به لطف استفاده از ماژول سه‌لایه‌ی دوربین به دست آمد.

این ماژول دوربین سه‌لایه‌ شامل یک سنسور CMOS در بالا و یک مدار انتقال تصویر در زیر آن است که از مدار سال گذشته، چهار برابر سریع‌تر عمل می‌کند. مضاف بر این‌ها یک تراشه‌ی DRAM اختصاصی در زیر این دو لایه قرار گرفته است. خروجی این فناوری، قابلیتی است که سامسونگ به آن «ویدئوی سوپر اسلوموشن بسیار روان» می‌گوید. البته این نوع ویدئو تنها در رزولوشن ۷۲۰ پیکسل ثبت می‌شود و احتمالا این موضوع بخش دیگری است که سامسونگ برای سال آینده روی آن کار خواهد کرد.

دوربین اس ۹
دوربین اس ۹

جالب است بدانید همین فناوری که برای ضبط ویدیوی آهسته‌ی ۹۶۰ فریم بر ثانیه‌ای به کار گرفته شده است، نقش مهم دیگری نیز ایفا می‌کند. ماژول دوربین جدید باعث شده است پرچم‌دارهای ۲۰۱۸ سامسونگ در نور کم، بهبود عملکرد چشم‌گیری داشته باشند. می‌توان گفت به احتمال خیلی زیاد سامسونگ از همین ماژول دوربین در گلکسی نوت ۹ هم استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات