تی موبایل و اسپرینت طی قراردادی ۲۶ میلیارد دلاری ادغام شدند

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو اپراتور تی‌ موبایل و اسپرینت طی قراردادی ۲۶ میلیارد دلاری یا یکدیگر ادغام شدند و از این‌رو بزرگ‌ترین اپراتور فعال در آمریکا را تشکیل دادند.
تبلیغات

تی‌ موبایل و اسپرینت پس از انجام مذاکراتی که در یک دوره‌ی زمانی ۴ ساله بارها انجام شده بود، بالاخره در هم ادغام شدند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این قرارداد همکاری ارزشی ۲۶ میلیارد دلاری دارد و کاملا مبتنی بر انتقال سهام بین دو شرکت منعقد شده است. دو شرکت اعلام کرده‌اند که ادغام باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید خواهد شد و موضع آمریکا در برابر چین برای ایجاد نسل بعدی شبکه‌های موبایل را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

ادغام اسپرینت با تی‌ موبایل را باید ترکیب شدن اپراتور سوم و چهارم آمریکا عنوان کرد که در مجموع ۱۲۷ میلیون مشترک دارند. بر اساس آخرین آمارها، ورایزن به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور آمریکایی، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۱۶ میلیون و AT&T نیز ۹۳ میلیون مشترک دارند. اپراتورهای آمریکایی رقابت سنگینی با یکدیگر دارند؛ به‌طوری‌که هر یک از شرکتها با خرید شرکتهای فعال در حوزه‌ی مخابرات یا تولید محتوا در پی گسترش دامنه‌ی فعالیت و افزایش تعداد مشترکان خود هستند. ورایزن با تصاحب یاهو نشان داد که در نظر دارد فعالیت‌های خود را بیش از پیش گسترش دهد. AT&ِT‌ نیز چندی پیش با توافق ۸۵ میلیارد دلاری، تایم وارنر را تصاحب کرد.

شرکت جدید فعالیت خود را تحت نام تجاری تی‌ موبایل ادامه خواهد داد. از جمله‌ی برنامه‌های تی‌ موبایل باید به سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری طی سه سال آینده برای توسعه‌‌ی هر چه بیشتر شبکه‌ی 5G اشاره کرد. هر دو شرکت اسپرینت و تی‌ موبایل از نظر زیرساخت‌های 5G از ورایزن عقب‌تر هستند؛ حتی مجموع بودجه دو شرکت از بودجه‌ی در نظر گرفته‌شده توسط ورایزن و AT&T پایین‌تر است. انتظار می‌رود این ادغام در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ نهایی شود و شرکت حاصل ادغام فعالیت خود را از سال آینده‌ی میلادی به‌صورت رسمی آغاز کند. البته شرط اصلی برای نهایی شدن قرارداد همکاری دو شرکت را باید موافقت رگولاتوری‌ها عنوان کرد.

اولین گزارش‌ها در روز‌های گذشته نشان از این داشتند که دو شرکت تی‌ موبایل و اسپرینت به توافقات اولیه در خصوص ادغام دست یافته‌اند. اپراتور تی‌ موبایل تحت مالکیت شرکت آلمانی دویچه تلکام (Deutsche Telekom) قرار دارد و اصلی‌ترین سهام‌دار آن این شرکت آلمانی است. از سویی دیگر، اسپرینت تحت مالکیت سافت‌بانک ژاپن قرار است. مذاکرات اولیه بین دو شرکت مادر منجر به این شده که تی‌ موبایل نام تجاری خود را حفظ کند و آن را برای شرکت ۸۰ میلیارد دلاری ادغام شده برگزیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات