اپل گزارش مالی فصل دوم ۲۰۱۸ را بامداد ۱۲ اردیبهشت منتشر می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام اپل، گزارش مالی این شرکت برای فصل دوم سال مالی ۲۰۱۸، پس از فصل تعطیلات نه‌چندان پرشور، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت منتشر خواهد شد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

اپل روز گذشته طی بیانیه‌ای که در وب‌سایت سرمایه‌گذاران آن منتشر شد، اعلام کرد که گزارش مالی خود برای فصل مالی دوم سال ۲۰۱۸ را در جریان کنفرانسی منتشر خواهد کرد که ساعت ۱:۳۰ بامداد روز ۱۲ اردیبهشت به‌ وقت تهران برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود در این کنفرانس، تیم کوک، مدیرعامل و لوکا مائستری، مدیر ارشد مالی اپل، جزئیات مربوط به عملکرد این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ را اعلام کنند و به پرسش تحلیل‌گران پاسخ دهند.

اپل در فصل گذشته، درآمد تاریخی ۸۸.۳ میلیارد دلار را به‌ دست آورد؛ اما شاهد کاهش ۱.۲ درصدی فروش آیفون نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته بود. گفته می‌شود افزایش قیمت متوسط فروش گوشی‌های هوشمند اپل و رسیدن آن به مبلغ رکوردشکن ۷۹۶.۴۲ دلار به‌ دلیل قیمت بالای آیفون ۱۰، باعث کاهش فروش این محصولات بوده است.

کوپرتینونشین‌ها پس از مشاهده‌ی اولین‌ نشانه‌های رکود در سال ۲۰۱۶، اکنون به‌ دنبال حفظ فروش پرچم‌دار خود هستند. تیم کوک در واکنش به نگرانی‌های موجود مبنی بر احتمال تمایل نداشتن کاربران به خرید آیفون ۱۰ به‌ دلیل قیمت بالای آن، در جریان کنفرانس فصل گذشته اعلام کرد که آیفون ۱۰ از زمان آغاز عرضه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، هر هفته پرفروش‌ترین آیفون تاریخ اپل بوده است؛ اما باید دید آیا در فصل تابستان نیز وضعیت بدین شکل پیش رفته است یا خیر.

با وجود فروش نسبتا ضعیف آیفون، ارزش سهام اپل در ماه گذشته به بالاترین مقدار خود رسید و هر سهم این شرکت به مبلغ ۱۷۹.۹۸ دلار معامله شد؛ اما یکی از دلایل افزایش ارزش سهام اپل، تصمیم وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی، برای افزایش سهم این شرکت از اپل در ماه فوریه بود.

اپل برای فصل دوم از سال مالی ۲۰۱۸ خود، درآمدی بین ۶۰ و ۶۲ میلیارد دلار و حاشیه‌ی سود ناخالص ۳۸ تا ۳۸.۵ درصدی پیش‌بینی می‌کند. زومیت در تاریخ ۱۲ اردیبهشت، گزارش جامعی از عملکرد کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات