ای دیتا از حافظه رم XPG Spectrix D80 رونمایی کرد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ای‌دیتا عضو جدیدی از حافظه‌های رم DDR4 مخصوص بازی خود را با نورپردازی RGB معرفی کرد.
تبلیغات

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ای‌دیتا حساب ویژه‌ای روی خانواده‌ی گیمینگ XPG خود باز کرده است و قصد دارد اعضای بیشتری به این سری اضافه کند. آخرین عضو این خانواده، حافظه‌ی رم Spectrix D80 است که از نورپردازی RGB LED بهره می‌برد؛ اما ویژگی‌های دیگری نیز موجب شده است این محصول تفاوت‌هایی با سایر حافظه‌های DDR4 ای‌دیتا داشته باشد. تایوانی‌ها در ساخت حافظه‌ی جدید خود از هیت‌سینک مایع به همراه پخش‌کننده‌های گرمایی آلومینیومی و مواد رسانای گرما روی برد اصلی دستگاه استفاده کرده‌اند، تمامی این موارد باعث می‌شوند با بهترین سیستم خنک‌کننده‌ی طراحی‌شده برای حافظه‌ی رم مواجه باشیم که می‌تواند با سرسخت‌ترین حافظه‌های DDR4 بازار رقابت کند. حتی اگر نیازی به چنین سیستم خنک‌کننده‌ای نباشد، می‌توان از ظاهر زیبای آن درون کیس رایانه لذت برد.

حافظه‌ی D80 همانند نسل‌های قبلی خود نظیر D41، در مدل‌هایی با فرکانس کاری در محدوده‌ی ۲۶۶۶ تا ۵۰۰۰ مگاهرتز عرضه خواهد شد. اگر سیستم خنک‌کننده را کنار بگذاریم، این دو حافظه وجوه اشتراک‌ بسیاری با یکدیگر دارند. D80 از یک مدار چاپی ۱۰ لایه استفاده می‌کند که امکان پشتیبانی از چیپ‌های قابل اورکلاک سری B-die سامسونگ را فراهم می‌آورد. پشتیبانی از XMP 2.0 نیز می‌تواند قابلیت استفاده از پروفایل‌های مختلف در سیستم‌های اینتل را ایجاد کند.

adata ram spectrix d80

سیستم نورپردازی RGB LED در قسمت بالایی ماژول رم D80 قرار دارد. ای‌دیتا نرم‌افزار RGB Sync اختصاصی خود را برای تغییر رنگ‌پردازی دستگاه ارائه کرده است. طبق ادعای سازنده، امکان کنترل نور از طریق برنامه‌های موجود برای مادربوردهای مرسوم بازار نیز وجود دارد؛ ولی اشاره نشده است که کدام برندها از چنین قابلیتی برای حافظه‌های جدید پشتیبانی خواهند کرد. می‌توان حدس زد که نرم‌افزارهای سه سازنده‌ی بزرگ مادربورد یعنی ایسوس Aura Sync، گیگابایت RGB Fusion و ام‌اس‌آی Mystic Light Sync امکان کنترل روی نورپردازی Spectrix D80 خواهند داشت. تاکنون اطلاعاتی درباره قیمت این محصول و تاریخ عرضه آن منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات