اپل شیوه‌ نام‌گذاری آیفون‌ های سال ۲۰۱۸ را تغییر می‌دهد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برطبق گفته‌ی رابرت سیهرا، تحلیلگر مؤسسه‌ی گوگنهایم، احتمالاً اپل تغییری در شیوه‌ی نام‌گذاری‌ آیفون‌های ۲۰۱۸ ایجاد می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته، اپل با معرفی آیفون‌های جدید ، نسخه‌ی ۷ اس را کنار گذاشت و در عوض آیفون‌ ۸، ۸ اس و آیفون‌ ۱۰ را روانه‌ی بازار کرد. حال بر طبق تحلیل رابرت سیرا، تحلیلگر مؤسسه‌ی گوگنهایم، به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها امسال قصد دارند شیوه‌ی نام‌گذاری آیفون‌ را دستخوش تغییر کنند.

سیرا در یادداشت خود نوشته است:

ما فکر می‌کنیم احتمالاً اپل از چرخه‌ی آتی برای تغییر در شیوه‌ی مرسوم نام‌گذاری آیفون‌ استفاده کند.

اخیراً شرکتی که وظیفه‌ی تولید پنل‌ ال‌سی‌دی برای آیفون‌ را بر عهده دارد، از ساخته‌ی اپل با نام «آیفون» یاد کرده است؛ بدون اینکه هیچگونه عدد یا حرفی را در جلوی آن ذکر کند. با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که کوپرتینونشین‌ها قصد دارند پسوند X را برای نسل‌ جدید آیفون‌ نگاه دارند؛ اگرچه تغییر در شیوه‌ی نام‌گذاری و حفظ پسوند X برای آیفون‌های جدید مسلماً مشتریان را دچار سردرگمی خواهد کرد.

البته تغییر در شیوه‌ی نام‌گذاری، امر جدیدی برای شرکت اپل به‌حساب نمی‌‌آید. آن‌ها قبلاً با آیپد نیز چنین کاری کردند و پس از تغییر نام‌های متعدد، آخرین نسخه از این تبلت را بدون هیچگونه پسوند و پیشوندی، تنها با نام آیپد به فرستادند.

سال گذشته، اپل در حالی از آیفون ۱۰ رونمایی کرد که فاقد نسخه‌ی پلاس با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بود. حال باتوجه به اینکه تولیدکننده‌ها، امسال توانِ تولید پنل‌ اولد بیشتری برای آیفون‌های این شرکت دارند، انتظار می‌رود نسخه‌ی ۶.۵ اینچی آیفون جای خالی نسخه‌ی پلاس سال گذشته را پر کند؛ همچنین نسخه‌ای که قرار است با پنل ال‌سی‌دی عرضه شود، از ویژگی‌های استفاده‌شده در آیفون ۱۰ وام خواهد گرفت.

تا به اینجا، شایعات حاکی از آن اهستند که امسال، اپل به‌صورت همزمان از ۳ نسخه‌ی جدید آیفون رونمایی می‌کند که نسخه‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچی از پنل اولد و نسخه‌ی ۶.۱ اینچی از پنل ال‌سی‌دی بهره خواهند برد.

علاوه بر نکات فوق، گوگنهایم پیش‌بینی خود از رشد فروش آیفون را نیز به مقدار ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داده است؛ این مؤسسه مهم‌ترین دلیل این اتفاق را استقبال کمتر از انتظار از آیفون ۱۰ و تقاضای کمترِ بازارِ گوشی‌ هوشمند در چین عنوان کرده است.

در این بین، میانگین قیمت آیفون با افزایش ۱۵ درصدی در نظر گرفته شده است که افزایش ۱۴ درصدی درآمد برای اپل به ارمغان می‌آورد.

درحالی‌که گزارش مالی اپل از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به‌زودی اعلام می‌شود، این مؤسسه تغییری در پیش‌بینی‌ خود از درآمد اپل در این سه‌ماهه ایجاد نکرده است. بر اساس تحلیل گوگنهایم، رشد درآمد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۶۰.۹ میلیارد دلار خواهد بود؛ همچنین ارزش هر سهم از این غول فناوری با رشدی ۲۸ درصدی، ۲.۶۹ دلار افزایش به خود خواهد دید.

البته در این بین، پیش‌بینی درآمد برای سه‌ماهه‌ی بعدی که از ژوئن آغاز می‌شود، تغییراتی تجربه کرده که به دنبال آن، پیش‌بینی درآمد اپل از ۵۲.۷ به ۴۹.۴ میلیارد دلار و ارزش هر سهم از ۱.۱۵ دلار به ۱.۹۳ کاهش یافته است است. علاوه بر موارد فوق، انتظار می‌رود فروش آیفون از ۴۲.۷ میلیون دستگاه به ۳۹.۴ میلیون دستگاه کاهش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات