اپلیکیشن‌های ویژه‌ اپ‌ استور تا هشت برابر بیشتر دانلود می‌شوند

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت اپلیکیشن‌های ویژه‌ی اپ‌ استور، برنامه‌ها و بازی‌های برگزیده را در صفحه‌ی اول به کاربران نشان می‌دهد و آمار دانلود آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ iOS همیشه به دنبال راهی برای افزایش اعتبار و قرار گرفتن در لیست برترین‌های اپ‌ استور هستند. این هدف تنها به خاطر افزایش محبوبیت شخصی نیست؛ بلکه آمار نشان می‌دهد قرار گرفتن در این لیست، تعداد دانلود اپلیکیشن‌ را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. شرکت تحلیلی سنسور تاور در گزارش خود عنوان کرده است که قرار گرفتن اپلیکیشن یا بازی در لیست ویژه‌ی اپ‌ استور و خصوصا بخش‌های App od the Day و Game of the Day، تعداد دانلود آن را تا ۸۰۰ درصد افزایش می‌دهد.

آمار منتشرشده، ادعای اپل مبنی بر مفید بودن ویژگی‌های اپ‌ استور در iOS11 را تأیید می‌کند. اپل در زمان انتشار نسخه‌ی ۱۱ سیستم‌عامل گوشی و تبلت‌های خود در شهریور سال گذشته، ادعا کرد که طراحی جدید، هم به افزایش شهرت توسعه‌دهندگان و هم به کاربران در پیدا کردن اپلیکیشن‌های جدید و مفید کمک خواهد کرد.

اپ استور اپل / apple app store

گزارش سنسور تاور، نتیجه‌ی مطالعه‌ای از شهریور سال گذشته تا به امروز است. این آمار نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های بخش Game of the Day نسبت به هفته‌ی پیش از معرفی در این بخش، با افزایش دانلود ۸۰۲ درصدی روبه‌رو بوده‌اند. اپلیکیشن‌های بخش App of the Day نیز افزایش دانلود ۶۸۵ درصدی داشته‌اند. از طرفی، حتی قرار گرفتن در یکی از بخش‌های ویژه‌ی App Store Stories یا لیست عادی اپلیکیشن‌ها، به‌ترتیب افزایش دانلود ۲۲۲ و ۲۴۰ درصدی را برای اپلیکیشن‌ها رقم خواهد زد. به نظر می‌رسد ادعای اپل مبنی بر مفید بودن قابلیت‌های جدید برای هر دو گروه توسعه‌دهندگان و کاربران، صحیح بوده است.

اپ‌ استور در iOS11 طراحی ویژه‌ای برای نمایش اپلیکیشن‌ها دارد. این مارکت نه‌تنها اپلیکیشن‌های مفید با بیشترین تعداد دانلود را برای کاربران بالقوه نمایش می‌دهد، بلکه تعدادی از اپلیکیشن‌ها را از طرف اپل به‌عنوان ابزارهای اساسی یا بهترین اپلیکیشن‌ها معرفی می‌کند. علاوه بر آن، جمع‌بندی گروهی و تم‌های خاص برای گروه‌ اپلیکیشن‌ها و همچنین مقاله‌های تفصیلی و مصاحبه با توسعه‌دهندگان، از قابلیت‌های مفید اپ‌ استور برای هر دو گروه هستند.

البته به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌هایی که عموما توسط اپل انتخاب می‌شوند، پیش از انتخاب نیز آمار دانلود بالایی داشته‌اند. درواقع آمارهای سنسور تاور نشان می‌دهد که ۱۳ توسعه‌دهنده از لیست ۱۵ عددی برترین‌ها، پیش از عرضه‌ی اپ‌ استور جدید، آمار حداقل یک میلیون دانلود در آمریکا داشته‌اند. این نکته نشان می‌دهد که تنها عالی بودن، لازمه‌ی قرار گرفتن در مرکز توجه اپل نیست. در نهایت به این نکته می‌رسیم که تنها ۲۹ درصد از اپلیکیشن‌های ویژه‌ی اپ‌ استور، پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید، آمار دانلود کمتر از ۱۰ هزار داشته‌اند.

جاناتان بریکسمن، یکی از آنالیزورهای سنسور تاور، در این مورد می‌گوید:

اگرچه به نظر می‌رسد که تنها ناشران بزرگ و معتبر، شانس استفاده از ویژگی‌های جدید اپ استور را داشته باشند؛ اما توسعه‌دهندگان تازه‌کار و ناشران کوچک نیز هنوز امیدی برای دریافت این امتیازات دارند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات