ابزار Showcase دراپ باکس؛ گزینه‌ای مناسب برای ارائه

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دراپ‌باکس برای توسعه قابلیت‌های بیشتر برای ابزار Showcase، آپدیتی منتشر کرده است که طیف بیشتری از کاربران این سرویس را تحت پوشش قرار می‌دهد.
تبلیغات

از زمان عرضه عمومی سهام دراپ‌ باکس در ابتدای سال جاری میلادی، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های بسیاری به‌صورت پی‌درپی به این سرویس محبوب هستیم. اوایل ماه جاری میلادی، قابلیت Smart Sync پس از چندین سال آزمایش، به‌صورت عمومی و گسترده دراختیار کاربران قرار گرفت. جدیدترین اقدام دراپ‌باکس عرضه آپدیتی برای ابزار Showcase است که پاییز سال گذشته معرفی شد. این ابزار شیوه‌ای متمایز و مفید برای اشتراک‌گذاری گروهی فایل‌ها است و سعی دارد تصاویر و متن‌های جذاب را جایگزین لینک‌های قدیمی برای دسترسی به محتوا کند و از قابلیت پیش‌نمایش فایل‌ها قبل از دانلود نیز برخوردار است.

قابلیت Showcase در ابتدا برای کسب و کارها و صاحبان مشاغل کوچک عرضه شد که از طرح حرفه‌ای این سرویس با پرداخت ماهیانه ۲۰ دلار استفاده می‌کنند. اما از این پس کسب و کارهای بزرگ و مشتریان سازمانی نیز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. اگرچه به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ روش‌های گوناگونی برای ارائه فایل‌ها و محتوای مورد نیاز خود به کاربران دارند؛ اما مدیر پروژه‌های پریمیوم دراپ‌باکس اعتقاد دارد که سازمان‌های بزرگ همانند کسب و کارهای خرده‌پا از این سرویس بهره خواهند گرفت. وی اشاره دارد که مشتریان این سرویس می‌توانند به کمک Showcase اقدام به ارائه محتوای خود با ظاهری بسیار حرفه‌ای به همراه کنترل زیاد کنند.

dropbox showcase

نحوه کار Showcase به‌صورت اساسی همانند دیگر بخش‌های دراپ‌باکس است. به همین دلیل می‌توان برخی دسترسی به برخی فایل‌ها را محدود کرد یا آن‌ها را تنها برای مشاهده دردسترس کاربران قرار داد. قابلیت‌های جدیدی برای کنترل محتوا نیز در حال اضافه شدن به این ابزار است. مدیران سیستم می‌توانند امکان دانلود فایل‌ها را غیر فعال یا اشتراک‌گذاری خارج از پلتفرم آن‌ها را محدود کنند. در صورت فعال بودن قابلیت دانلود، گزینه‌ای برای دانلود فایل‌ها به‌صورت یکجا نیز وجود خواهد داشت.

طبق گفته‌های کاربران در زمان تست Showcase، قابلیت‌های متعدد و کاربردی برای ساخت صفحات به آن اضافه شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به امکان افزودن سرتیتر برای مدیریت بهتر محتوا اشاره کرد. کاربران می‌توانند فایل‌های خود را از محیط خارج از دراپ‌باکس نیز به این سرویس اضافه کنند و کافی است آن‌ها را به کمک ویژگی درگ اند دراپ به محیط وب دراپ‌باکس بکشند.

ابزار شبیه‌سازی به کاربران کمک می‌کند از محیط Showcase یک نسخه کپی ایجاد کنند و آن را به اشتراک بگذارند یا به‌عنوان قالب از آن استفاده کنند. همچنین امکان ساخت کتابخانه‌ای برای لوگوها و سرتیترها در جهت دسترسی آسان‌تر به آن‌ها وجود دارد. در نهایت می‌توان پیش از انتشار نهایی، نسخه‌ی پیش‌نمایش نمونه ساخته‌شده را مشاهده کرد که از نسخه موبایل نیز پشتیبانی می‌کند. از این طریق می‌توان مطمئن شد که محتوای ساخته‌شده به‌درستی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات