نظرسنجی: بریدگی نمایشگر یا حاشیه‌ی یکدست؛ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بریدگی نمایشگر گوشی‌های هوشمند به همان اندازه که طرفدار دارد، مخالف نیز دارد. نظر شما در مورد استفاده از بریدگی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمند چیست؟
تبلیغات

بیش از یک سال پیش استارتاپ اسنشال که توسط اندی رابین، خالق اندروید تأسیس شده است، اولین گوشی‌ هوشمند خود را راهی بازار کرد؛ محصولی که تفاوت بزرگی با سایر گزینه‌های موجود در بازار داشت و این تفاوت، طراحی بدون حاشیه در لبه‌ی بالای گوشی و وجود تنها یک بریدگی بود. پس از اسنشال فون، نوبت به اپل رسید تا با رونمایی از آیفون ۱۰، نقش پررنگی در ترند شدن این طراحی ایفا کند. اپل به لطف قدرت بالای برند خود و بر عهده داشتن نقشی ساختارشکنانه، بریدگی نمایشگر را با کمی تغییر در آیفون ۱۰ مورد استفاده قرار داد. همین امر کافی بود تا سایر بازیگران بازار نیز به پیروی از این ترند، بریدگی در نمایشگر را به‌عنوان یک اصل جدید طراحی در دستور کار قرار دهند. 

البته این ترند همه‌گیر نبود و سامسونگ به‌عنوان یک مهره‌ی تعیین‌کننده در بازار گوشی‌ هوشمند، به الگوی طراحی خود که در گلکسی اس ۸ نظر بسیاری را به خود جلب کرد، پایبند ماند و این طراحی را در گلکسی اس ۹ بیش از پیش پخته‌تر کرد. همین موضوع کافی بود تا مخالفان بریدگی نمایشگر نظر خود را بلندتر از پیش بیان کنند و آن را یک ویژگی غیر کاربردی و بعضا نازیبا بخوانند. 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بریدگی نمایشگر یک راهکار فانی است؛ چراکه شرکت‌ها به‌محض دست یافتن به فناوری قراردادن سنسور‌ها و دوربین سلفی درون نمایشگر، به سراغ این طراحی خواهند رفت و دیگر خبری از حاشیه‌ی بالای یکدست همچون گلکسی اس ۹ یا بریدگی همچون مواردی که در گوشی‌های آیفون ۱۰، هواوی P20 Pro و هواوی P20 می‌بینیم، نخواهیم بود.  

به نظر شما کدام یک از روش‌های فوق برای استفاده در گوشی‌های هوشمند مناسب است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات