ال‌ جی جی 7 تین کیو با دکمه اختصاصی گوگل اسیستنت عرضه می‌شود

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۷ تین کیو به‌منظور فعال‌سازی گوگل اسیستنت و دسترسی راحت‌تر به آن، دکمه‌ی فیزیکی در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

ال‌جی از جمله سازندگانی محسوب می‌شود که با گذشت چندین ماه از سال ۲۰۱۸، هنوز پرچم‌دار جدیدی برای رقابت با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ یا پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو هواوی معرفی نکرده است. با این‌حال طی چند هفته گذشته، بازار شایعه‌پردازی در مورد پرچم‌دار آینده شرکت ال‌جی داغ‌تر شده است و انتظار داریم جانشین ال‌جی جی ۶ به‌صورت رسمی در یک مراسم اختصاصی در نیویورک آمریکا در تاریخ ۲ می (۱۲ اردیبهشت ۹۷) معرفی شود.  

بر اساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است، پرچم‌دار ۲۰۱۸ ال‌جی که جی 7 تین‌کیو (G7 ThinQ) نامیده خواهد شد؛ از یک دکمه اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی گوگل اسیستنت بهره خواهد برد. پیش‌تر شاهد همکاری گوگل و ال‌جی بوده‌ایم؛ به‌عنوان مثال، وی ۳۰ اس تین‌کیو که در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی شد، از دستورات صوتی اختصاصی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن‌ها، گوگل اسیستنت عملکردهای خاصی را به اجرا در می‌آورد. گفته می‌شود کلید اختصاصی برای فعال‌سازی دستیار صوتی گوگل در لبه‌ی سمت چپ گوشی جای خواهد گرفت؛ ضمن اینکه برخلاف وی ۳۰ و جی ۶، دکمه‌ی پاور به‌صورت مجزا در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته است و دیگر امکان روشن شدن گوشی با فشردن حسگر اثر انگشت وجود ندارد. به دلیل‌ حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش، سنسور اثر انگشت مانند دیگر پرچم‌داران ال‌جی در قاب پشتی جای گرفته است.

ال جی جی 6 / lg g6

آنچه ال‌جی در جی ۷ تین‌کیو به نمایش خواهد گذاشت؛ مشابه با رویه‌ای است که سامسونگ برای فعال‌سازی قابلیت‌های دستیار صوتی اختصاصی بیکسبی در پرچم‌داران سری گلکسی اس و گلکسی نوت به کار گرفته است. شرکت ال‌جی هوش مصنوعی را ویژگی جذاب محصولات جدیدش عنوان می‌کند و تمرکز این شرکت روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، باعث شده است وی ۳۰ اس تین‌کیو با وجود مشخصات سخت‌افزاری و طراحی مشابه وی ۳۰، محصول جذابی به شمار آید؛ این مدل از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر برخوردار است و حتی عملکرد دوربین آن تحت‌ تأثیر هوش مصنوعی قرار دارد.

هوش مصنوعی مورد توجه دیگر سازندگان نیز بوده است؛ هواوی که با سری میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، عرضه‌ گوشی‌ هوشمند با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را مرسوم کرد، در سری پی ۲۰ تمرکز ویژه‌ای به این موضوع نشان داده است. ضمن اینکه سامسونگ نیز به مزیت‌های هوش مصنوعی و استفاده از آن در محصولات جدید خود اشاره کرده است. حتی فیس‌بوک نیز تصمیم دارد از هوش مصنوعی بهره گیرد تا از شر محتوای جعلی در شبکه‌ی اجتماعی خود راحت شود.

از آنجایی‌که ال‌جی تنها در نظر داشته با تعبیه یک دکمه فیزیکی اختصاصی در لبه‌ی سمت چپ گوشی، دسترسی به گوگل اسیستنت را ساده‌تر کند؛ احتمال اینکه عملکرد کلید فیزیکی قابل شخصی‌سازی باشد، بسیار پایین است. البته سامسونگ نیز در این زمینه، سخت‌گیری‌هایی انجام داده است و امکان‌ شخصی‌سازی کلید بیکسبی برای اجرای یک برنامه دیگر مانند دوربین وجود ندارد؛ هرچند می‌توانید کلید مذکور را در پرچم‌داران شرکت کُره‌ای غیر فعال کنید.

ال‌جی جی ۷ تین‌کیو از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار خواهد بود و حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، جای خود را به یک بریدگی کوچک خواهد داد؛ در این بریدگی، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب جای گرفته است. انتظار داریم پرچم‌دار ۲۰۱۸ شرکت ال‌جی با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و ۶ گیگابایت رم به بازار عرضه شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات