موتورولا از سری موتو جی 6 و موتو ای 5 رونمایی کرد

جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت موتورولا در یک رویداد خبری در برزیل، گوشی‌های جدید سری موتو جی ۶ و موتو ای ۵ را معرفی کرده است.
تبلیغات

مدت‌ها است که شایعاتی مبنی بر آماده‌سازی گوشی‌های جدید موتورولا وجود دارد؛ این شرکت که اکنون به تصاحب لنوو درآمده، در یک رویداد خبری در سائو پائولو در برزیل از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرده است. در این مراسم خبری، سری موتو جی و موتو ای توسط موتورولا با عرضه محصولات جدید به‌روزرسانی شده است.

موتو جی ۶، موتو جی ۶ پلی و موتو جی ۶ پلاس

خانواده موتو جی با عرضه سه گوشی موتو جی ۶ پلی (Moto G6 Play)، موتو جی ۶ (Moto G6) و موتو جی ۶ پلاس (Moto G6 Plus)، دوباره متولد شده است؛ این محصولات از جدیدترین تِرِندهای بازار موبایل بهره می‌گیرند و همین موضوع باعث شده است اعضای جدید سری موتو جی به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز باشند. 

موتو جی 6 پلی

موتو جی ۶ پلی

گوشی موتو جی ۶ پلی‌ که ارزان‌قیمت‌ترین مدل از سری موتو جی ۶ است، از نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن +HD بهره می‌گیرد؛ مدل موتو جی ۶ و موتو جی ۶ پلاس نیز به ترتیب به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و ۵.۹ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن +FHD مجهز شده‌اند. در تمامی مدل‌ها نسبت ابعاد صفحه‌نمایش ۲ به ۱ است که نسبت به سری موتو جی ۵ با صفحه‌نمایش ۱۶:۹، یک برتری برای اعضای جدید سری موتو جی محسوب می‌شود.

از میان گوشی‌های جدید موتورولا، تنها مدل موتو جی ۶ پلی است که از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرد و دو مدل دیگر به حسگر اثر انگشت در پنل جلوی خود مجهز شده‌اند.

موتو جی 6 پلاس

موتو جی ۶ پلاس از نظر طراحی مشابه با موتو جی ۶ است.

خانواده موتو جی ۶ به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؛ مدل «پلی» تنها گوشی از این سری است که دوربین دوگانه ندارد و به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در قاب پشتی رضایت داده است. با این‌حال در دو گوشی موتو جی ۶ و موتو جی ۶ پلاس، می‌توانید از مزیت‌های دوربین دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم F1.7 (مدل پلاس) و F1.8 (مدل معمولی) بهره‌مند شوید. موتو جی ۶ پلاس از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. موتو جی ۶ و موتو جی ۶ پلاس از درگاه USB نوع C بهره می‌گیرند.

موتورولا از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰ برای فبلت ۵.۹ اینچی خود استفاده کرده است و موتو جی ۶ پلی و موتو جی ۶ به ترتیب پردازنده اسنپدراگون ۴۲۷ کوالکام و اسنپدراگون ۴۵۰ کوالکام دارند. مدل «پلاس» سری موتوی جی ۶ از ۶ گیگابایت رم بهره می‌گیرد؛ اما در مدل موتو جی ۶ پلی، تنها ۲ یا ۳ گیگابایت رم به‌ کار گرفته شده است. در نسخه معمول گوشی‌های موتو جی ۶ می‌توانید از مزیت‌های ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم بهره‌مند شوید. بیشترین فضای ذخیره‌سازی توسط مدل «پلاس» یا نسخه‌رده‌بالای گوشی موتو جی ۶ ارائه می‌شود که ۶۴ گیگابایت است؛ در نسخه پایه موتو جی ۶ پلی نیز تنها ۱۶ گیگابایت حافظه در اختیار خواهید داشت. 

موتو جی 6 پلی

موتو جی ۶ پلی

تمامی گوشی‌های جدید سری موتو جی ۶، از سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ بهره می‌گیرند. ضمن اینکه شرکت موتورولا، گوشی‌های موتو جی ۶ پلی، موتو جی ۶ و موتو جی ۶ پلاس را به ترتیب به باتری ۴۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز کرده است؛ تمامی این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. 

گوشی موتو جی ۶ پلی با قیمت پایه ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد و موتو جی ۶ با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۲۴۹ دلار قابل خریداری خواهد بود. نسخه «پلاس» را نیز می‌توانید با پرداخت ۳۰۰ یورو خریداری کنید.

موتو ای ۵ پلی، موتو ای ۵ و موتو ای ۵ پلاس

اگر گمان می‌کنید که هزینه در نظر گرفته‌شده برای اعضای جدید سری موتو جی نسبتاً بالا است، می‌توانید سری موتو ای ۵ را مد نظر قرار دهید؛ البته در این خانواده، خبری از مشخصات مناسب گوشی‌های سری موتو جی ۶ نیست و موتورولا مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها را به صورت چشمگیری کاهش داده است. 

گل سرسبد سری Moto E5، نسخه «پلاس» است که مانند گوشی‌های سری موتو جی ۶ از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ و صفحه‌نمایش ۶ اینچی +HD از نوع IPS LCD بهره می‌گیرد. گوشی موتو ای ۵ و موتو ای ۵ پلی از نمایشگر ۵.۷ و ۵.۲ اینچی بهره می‌گیرند؛ در مدل کوچک‌تر، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به ۱۶:۹ و رزولوشن آن به HD محدود مانده است اما موتو ای ۵ با صفحه‌نمایش ۱۸:۹ با رزولوشن +HD ارائه می‌شود. 

موتو ای 5 پلی

موتو ای ۵ پلی

گوشی موتو ای ۵ پلاس از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. موتو ای ۵ و موتوی ای ۵ پلی به ترتیب به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

به جزء مدل «پلاس» که از ۳ گیگابایت رم برخوردار است، سایر نسخه‌ها به ۲ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. تمامی این مدل‌ها از پردازنده اسنپدراگون سری ۴۰۰ کوالکام بهره می‌گیرند؛ مدل «پلاس» به پردازنده اسنپدراگون ۴۳۵ مجهز شده است و دو نسخه دیگر با پردازنده اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام ارائه می‌شوند. فضای ذخیره‌سازی در گوشی موتو ای ۵، موتو ای ۵ پلی و موتو ای ۵ پلاس به ترتیب ۱۶ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت است و البته در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنید.

موتو ای 5 پلاس

موتو ای ۵ پلاس؛ موتو ای ۵ و موتو ای ۵ پلاس از نظر طراحی مشابه هستند.

موتورولا گوشی موتو ای ۵ پلاس را با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌دهد که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. نسخه ای ۵ پلی و نسخه ای ۵ با باتری ۲۸۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت همراه شده‌اند. تمامی این گوشی‌ها از حسگر اثر انگشت در قاب پشتی بهره می‌گیرند.

مدل موتو ای ۵ پلاس با پرداخت هزینه‌ای در حدود ۱۶۹ یورو قابل خرید خواهد بود و مدل موتو ای ۵ ۱۵۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. انتظار می‌رود گوشی موتو ای ۵ پلی تنها ۹۹ دلار یا حداکثر ۱۴۰ دلار قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات