رشد کاربران نتفلیکس همزمان با افزایش ۴۳ درصدی درآمد فصلی

سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی نتفلیکس برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نشان از رشد شگفت‌انگیز این شرکت دارد؛ به‌طوری که ارزش بازار نتفلیکس به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

نتفلیکس در طول سال‌های اخیر به لطف سیاست‌های بسیار کارآمد خود رشد بسیار خوبی تجربه کرده است. این شرکت که پیش‌تر، ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری داشت، موفق شده است در بازار بورس از مرز ۱۵۰ میلیارد دلاری عبور کرد.

نتفلیکس با انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، بار دیگر تحلیل‌های کارشناسان وال استریت را پشت سر گذاشته و پیش‌بینی کرده است که در سه‌ماهه‌ی جاری نیز عملکرد بسیار درخشانی را از خود به ثبت برساند. طبق پیش‌بینی نتفلیکس، طی سه‌ماهه‌ی جاری بیش از ۶.۲ میلیون مشترک جدید به مشتریانش اضافه خواهد شد. در طول سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نتفلیکس بیش از ۷.۴۱ میلیون مشترک جدید را به دامنه‌ی کاربرانش اضافه کرده است. از مجموع ۷.۴ میلیون مشترک جدید اضافه‌شده، نزدیک به دو میلیون مشترک در داخل آمریکا هستند و بقیه جزو مشتریان بین‌المللی این شرکت محسوب می‌شوند. همچنین باید به افزایش چشمگیر درآمد این شرکت اشاره کرد؛ بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نتفلیکس موفق شده است به رشد ۴۳ درصدی درآمد در طول زمستان ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دست یابد. درآمد کسب‌شده توسط نتفلیکس با افزایش ۴۳ درصدی به بیش از ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

نتفلیکس بر اساس آخرین آمارها بیش از ۱۱۹ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد؛ حال آنکه تنها دو سال پیش سرویس‌دهی در بازه‌ی جهانی را آغاز کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود افزایش تقریبا ۵۰ درصدی درآمدزایی، نتفلیکس ۳ تا ۴ میلیارد دلار از دست داده است. با وجود اینکه نتفلیکس هر فصل شاهد از دست دادن مقدار زیادی بودجه است؛ اما ارزش بازار آن روندی صعودی دارد؛ چرا که تعداد مشترکان این سرویس در حال افزایش است.

انتظار می‌رود پس از توافق نتفلیکس با کامکست، شاهد افزایش بیش از پیش تعداد مشترکان آن باشیم. نتفلیکس با تولید مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی اختصاصی محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده است و از این‌ مسیر هر روز به تعداد مشترکان خود اضافه می‌کند. نتفلیکس سال گذشته اعلام کرد که در نظر دارد طی سال جاری میلادی بین ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلار برای محتوای اختصاصی هزینه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات