تویوتا هایلوکس 2018 مجوز واردات گرفت

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا هایلوکس دوکابین با نسل هشتم و مدل ۲۰۱۸ به ایران وارد خواهد شد. این محصول، جذاب‌ترین خودروی کشور در کلاس وانت پیکاپ محسوب می‌شود.
تبلیغات

در نخستین ماه از سال جدید، سایت ثبت سفارش فهرستی از خودروهای دارای مجوز ورود به کشور منتشر کرده است که در این میان نام وانت‌ پیکاپ مشهور تویوتا دیده می‌شود. درحالی‌که دنیا به سمت استفاده از خودروهای سبک‌وزن تجاری می‌رود، نمونه‌های باکیفیت و کاربردی از این کلاس در کشور کمتر پیدا می‌شود و به‌وضوح مشخص است که در این بخش نیاز  به واردات وجود دارد. شاید با حضور محصولاتی از خودروسازان مطرح جهان، بازار رقابت آن‌ها داغ شود و خودروسازان داخلی نیز تصمیم به تولید مدل‌های مشابه و البته باکیفیت بگیرند.

Toyota Hilux

هایلوکس در بازار داخلی و خارجی محبوبیت بالایی دارد. این خودرو با موج واردات دهه‌ی ۸۰ خورشیدی در کشور عرضه شد و مورد استقبال قرار گرفت. نسل هشتم نسبت به مدل قبلی که در ایران فروخته می‌شد، چهره‌ی متفاوتی دارد و از سال ۲۰۱۵ تولید می‌شود. سه پیشرانه‌ی بنزینی و ۶ نمونه‌ی دیزلی برای هایلوکس قابل سفارش است که طبیعتا با توجه به کیفیت تأسف‌بار گازوئیل داخلی، صرفا مدل‌های بنزینی شانس حضور در ایران خواهند داشت. از سویی دیگر، چنانچه قانون منع واردات خودرو با پیشرانه‌ی حجیم‌تر از ۲.۵ لیتر اجرا شود، صرفا یک نوع قوای محرک برای خریدار ایرانی هایلوکس قابل انتخاب خواهد بود.

Toyota Hilux

ضعیف‌ترین نسخه‌ی بنزینی از پیکاپ مشهور تویوتا، دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر به قدرت ۱۳۹ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه، همراه نهایت گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر از ۳۸۰۰ دور بر دقیقه است. این محصول با ۲ نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته‌ی خودکار در بازار جهانی عرضه می‌شود.

Toyota Hilux

آستانه قیمت هایلوکس با پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتر در بازار خاورمیانه، نزدیک به ۲۱ هزار دلار است و با آپشن‌های مهم، مثل گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، حدود ۲۴ هزار دلار فروخته می‌شود. با این حساب، می‌توان مطمئن بود که تویوتا هایلوکس وارداتی هم بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات