All IN ONE ؛ حرفه‌ای، زیبا و گران

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در اینکه «آی‌مک» یکی از پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین کامپیوترهای دسکتاپ جهان است که تا کنون طراحی شده شکی نیست.
تبلیغات

بیش از دو دهه از ورود این محصول شرکت اپل به بازارهای جهانی می‌گذرد و در همین مدت سهم قابل توجهی از بازار جهانی کامپیوتر را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکت اپل در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ از مدل iMac pro رونمایی کرده و به جرات می توان گفت این محصول تازه، رقیب بلامنازع دیگر برندها است. آی‌مک نیز مانند سایر محصولات اپل از قیمت بالایی برخوردار است که انتخاب آن را برای خریدار یا فروشنده به چالش تبدیل می‌کند. از طرفی قیمت‌های متنوع بازار چالش دیگری است که در مواجه با آن ممکن است عطای خرید و فروش آی‌مک را به لقایش ببخشید. اما سایت دیوار این امکان را برای شما فراهم کرده است که اگر در پی خرید و فروش آی‌مک هستید با چند کلیک ساده مناسب‌ترین امکان را انتخاب کنید. در دیوار می‌توانید هم عرضه کنندگان این کامپیوتر را که قیمت مناسبتری پیشنهاد می‌دهند پیدا کنید و هم اگر مدل قدیمی‌تری از آن را دارید و می‌خواهید به مدل جدیدتری ارتقا دهید، آی‌مک خود را به قیمت مناسبی بفروشید.

 iMac از سری کامپیوترهای All In one (همه کاره) است. در جدیدترین مدل آی‌مک پنل صفحه نمایش به نازکی ۱.۴ میلی‌متر، ظاهری بسیار شیک و جذاب به آن داده است. این محصول در دو مدل ۲۷ و ۲۱.۵ اینچی عرضه می‌شود که به جدیدترین سری Core i5 و Core i7 اینتل مجهز است. اما چیزی که دوستداران آی‌مک را مبهوت کرده است تجهیز این محصول به سری جدید کارت گرافیک Radeon Pro 500 است. مدل ۲۷ اینچی این محصول با صفحه نمایش رتینا 5K مجهز به ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی VRAM و مدل ۲۱.۵ اینچی آن با صفحه نمایش رتینا 4K با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی طراحی شده است و با گرافیک 3D هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کنند. همچنین با وجود برنامه Final Cut Pro X با حداکثر ۵ جریان تصویری و وضوح تصویر کامل 4K، قابلیت‌های حرفه‌ای ویرایش ویدیویی را فراهم آورده است. فضای ذخیره این محصول با توجه به وجود Fusion Drive سریع و جادار روی هر دو مدل ارائه شده و امکان هر کاری روی iMac از جمله بازی، طراحی کردن یا به تعریف سایت اپل هر کاری که دوست دارید را با بالاترین سرعت ممکن مقدور ساخته است.

با توجه به ویژگی‌های این محصول که مرور شد آی‌مک، کامپیوتری تخصصی است و با توجه به قیمت بالا، خرید آن برای کاربردهای معمول یک رایانه در محیط کار یا منزل پیشنهاد نمی‌شود.

همچنین قیمت خرید و فروش آی‌مک و مدل‌های آن در بازار کامپیوتر بسیار متنوع است. به عنوان مثال قیمت مدل MNE92 در بازار کامپیوتر به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد که این قیمت واقعی نیست و علاقه‌مندان به آی‌مک، بخشی از آن را به دلالان و واسطه‌گران می‌پردازند. می‌توانید این محصول را از دیوار با پرداخت حدود ۸ میلیون تومان تهیه کنید. یا قیمت آی‎ مک ۲۱.۵ اینچ ۲-۱۵ در بازار حدود ۷ میلیون تومان است که در سایت دیوار می‌توانید این محصول را با قیمت کمتر از ۵ میلیون تومان تهیه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات