چه نوع اسکنری مناسب است؟

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کارکرد اسکنر به عنوان یکی از لوازم جانبی کامپیوتر تبدیل اسناد کاغذی به فایل‌های دیجیتال است.
تبلیغات

اسکنرها این عملیات به ظاهر پیچیده را در زمانی کمتر از یک دقیقه انجام می‌دهند و با این کار متون، دست‌نوشته‌ها، عکس‌ها و...، شما را از صدمات فیزیکی حفظ می‌کنند و به جایی امن در حافظه کامپیوتر شما انتقال می‌دهند.  شاید در سال‌های قبل خرید و فروش اسکنر، کاری لوکس به نظر می‌رسید و اسکنرها کالایی تجملی به حساب می‌آمدند که شاید خیلی به درد کاربران نخورند. اما هر چه زمان گذشت اهمیت این محصول و کاربردهای زیاد آن بیشتر به چشم آمد. نکته جالب توجه راجع به اسکنرها این است که تولیدکنندگان این محصول دقیقاً همان تولیدکنندگان پرینترها هستند و برای همین است که اسکنرهای چندکاره همراه با پرینتر و دستگاه کپی هم بخش مهمی از بازار خرید و فروش اسکنر را در دست دارند.

اسکنرها تنوع و گستردگی بسیار زیادی دارند و برای این اینکه در این بازار انتخاب درستی داشته باشیم باید به چند فاکتور بسیار مهم توجه کنیم؛ یکی حجم کاری است که ما از اسکنر انتظار داریم، دوم هزینه‌ای که برای تهیه آن در نظر گرفته‌ایم، سوم وضوح تصویر اسکن شده و در نهایت عمق رنگ. باید توجه داشته باشیم که در بازار خرید و فروش اسکنر، باید برای این چهار فاکتور جواب مشخصی داشته باشیم تا بتوانیم به خرید مناسبی برسیم. اگر به فرض برای مصارف خانگی و با کیفیت معمولی به دنبال یک اسکنر مطلوب خود باشیم و برای این منظور به طور مثال به سایت دیوار مراجعه کنیم گزینه‌های زیادی با قیمت مناسب پیش روی ما قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه اسکنر برند اچ‌پی، کم‌ کارکرد و سالم، به قیمت 65 هزار تومان آگهی شده است که قیمتی پایین به حساب می‌آید. اگر شما برای شرکت خود به دنبال یک دستگاه اسکنر هستید که حجم بالایی از اسناد را اسکن کند و حرفه‌ای و سریع هم باشد، در اینجا هم با مراجعه سایت دیوار، گزینه‎های بسیاری مناسبی را خواهید یافت. به عنوان مثال اسکنر برند اچ‌پی مدل 5590 Scanjet، با مشخصات فنی و قابلیت‌های فوق‌العاده به قیمت ۵۰۰ هزار تومان آگهی شده و این در حالی قیمت آکبند این محصول در بازار حدود دو میلیون تومان است!

در بازار خرید و فروش اسکنر، ما با طرح‌ها، مدل‌ها، قیمت‌ها و...، متنوعی روبه‌رو هستیم! برای ارزیابی قیمت انواع مختلف محصول اگر به سایت دیوار مراجعه کنیم مشاهده می‌کنیم که قیمت آنها از زیر ۵۰ هزار تومان آغاز و به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسند! گرانترین محصولات این بازار مربوط به اسکنرهای سه بعدی و همچنین اسکنر اسناد سریع است. به عنوان نمونه در سایت دیوار اسکنر سه بعدی sense 1 که به نوعی آکبند محسوب می‌شود، به قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آگهی شده و این در حالی است که قیمت این محصول در بازار به بیش از ۲ میلیون تومان می‌رسد.

اسکنرها مدل‌های مختلفی دارند که به عنوان مثال برای مصارف خانگی از اسکنرهای تخت یا دستی استفاده می‌شود که هم حجم کمتری را اشغال می‌کنند و هم قیمت پایین‌تری دارند. اما اگر شما برای خانه یا شرکت خود نیازهای پیشرفته دارید، می‌توانید مطمئن باشید که در بازار خرید و فروش اسکنر، به گزینه‌های بسیار متنوع و مطلوبی خواهید رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات