دانلود اپلکیشن‌های اندرویدی و iOS به رکورد ۲۷.۵ میلیارد دانلود رسید

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رکورد دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در سه ماهه ابتدای سال ۲۰۱۸ برابر ۲۷.۵ میلیارد بوده که به نسبت سال گذشته به رشد خوبی دست پیدا کرده است.
تبلیغات

بر اساس آخرین آمار منتشرشده از فروشگاه‌های نرم‌افزاری اندروید و iOS، سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین سه ماهه‌های گذشته بوده و این دو فروشگاه نرم‌افزاری توانسته‌اند هم از نظر دانلود و هم از نظر میزان درآمد رکوردهای خوبی را به ثبت برسانند. از ماه ژانویه تا آخر مارس، دانلود از اپ‌استور و گوگل پلی با ۱۰ درصد افزایش سالانه به رکورد ۲۷.۵ میلیارد دانلود دست پیدا کردند. درآمد حاصل از افزایش دانلود با ۲۲ درصد افزایش به ۱۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.

مقایسه گوگل پلی و اپ استور اپل

با نگاهی به آمار مجزای هر دو فروشگاه متوجه می‌شویم که در طول سه ماه اول سال کاربران اندروید ۱۹.۲ میلیارد بار از فروشگاه گوگل پلی دانلود داشته‌اند درصورتی‌که تعداد دانلود برای کاربران اپل از اپ‌استور برابر با ۸.۲ میلیارد بار بوده است. به‌این‌ترتیب کاربران اندروید در حدود ۱۳۵ درصد اپلیکیشن بیشتری را دانلود کردند و این را هم اشاره‌کنیم که آمار دانلود از اپ‌استور اپل به نسبت سه ماهه چهارم سال گذشته با تغییرات ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

مقایسه گوگل پلی و اپ استور اپل

اگر به میزان درآمد این دو فروشگاه نگاهی داشته باشیم، بازی عوض خواهد شد. فروشگاه اپ‌استور اپل در حدود ۸۵ درصد درآمد بیشتری را به نسبت گوگل پلی تجربه می‌کند. گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به نسبت سه ماهه آخر سال گذشته افزایش درآمد ۲۵ درصدی را تجربه کرد و توانست فاصله خود را با اپل ۱۰ درصد کم کند. اپل هم در همین مدت مشابه، به روند رو‌به‌رشد ۲۰ درصدی دست پیدا کرده است. با توجه به آمار فوق این اولین بار است که بعد از سال ۲۰۱۶ فاصله درآمدی این دو فروشگاه به هم نزدیک می‌شود.

مقایسه گوگل پلی و اپ استور اپل

اپلیکیشن های موزیک و تفریحی در گوگل پلی بیشتری رشد را داشته‌اند و به نسبت هرساله به اعداد قابل قبولی دست پیدا کرده‌اند درصورتی‌که در اپ استور، اپلیکیشن های سلامتی و ورزشی به نسبت سه ماهه چهارم سال قبل، رشد بسیار زیادی داشته است. به‌صورت میانگین کاربران هرروز نزدیک به ۳ ساعت با اپلیکیشن‌های مختلف سروکار دارند. این را نیز اشاره‌کنیم که به‌صورت کلی هر کاربر در هرماه با ۴۰ اپلکیشن ارتباط دارد. به‌صورت کلی در اپ‌استور و گوگلی پلی شاهد ۶.۲ میلیون اپلیکیشن هستیم.

شما در هرماه چند اپلیکیشن جدید دانلود می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات