ژاپن دیسپلی به‌دنبال جذب سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری برای تولید نمایشگر LCD آیفون است

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ژاپن دیسپلی در تلاش است تا برای همکاری با اپل بر سر تولید نمایشگر LCD نسل بعدی آیفون، سرمایه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری را جذب کند.
تبلیغات

ژاپن دیسپلی روز گذشته اعلام کرد که برای باقی ماندن در حلقه‌ی تأمین‌کنندگان اپل، در نظر دارد تا سرمایه‌ای ۵۰۰ میلیون دلاری را جهت تولید پنل‌های LCD نسل بعدی آیفون جذب کند. ظاهرا این سازنده‌ی ژاپنی نمایشگر‌های LCD در میان مشکلات متعدد ناشی از تجدید سازمان به‌سر می‌برد و سعی دارد تا از طریق فروش دارایی و تخصیص سهم برای نهادهای شخص ثالث، سرمایه‌ای ۵۵ میلیارد ینی (حدود ۵۱۷ میلیون دلار) را به‌دست‌ آورد.

آیفون 10 ایکس / iphone x

گزارش‌ها حکایت از بروز مشکلات متعدد برای ژاپنی دیسپلی پس از تصمیم اپل جهت استفاده از پنل‌های OLED در آیفون ۱۰ دارند. در آن زمان، تحلیل‌گران کاهشی شدید در سوددهی JDI پیش‌بینی می‌کردند؛ چرا که اپل به‌عنوان یکی از بزرگترین مشتریان آن، به سمت فناوری OLED روی آورده بود. روزنامه‌ی ژاپنی Nikkei با اشاره به آیفون ۱۰ به‌عنوان «محصولی ناموفق»، مدعی است که «ظاهرا اپل برای برخی از مدل‌های نسل آتی آیفون از پنل‌های LCD استفاده خواهد کرد» و گفته می‌شود که این محصولات در فصل پاییز پیش رو از راه خواهند رسید. برای ژاپن دیسپلی که در حال تلاش برای گذار به سمت OLED بود، ادامه‌ی تولید LCD برای آیفون بدین مفهوم است که JDI اکنون باید با کنار گذاشتن چنین ایده‌ای، از کافی‌بودن ظرفیت خود برای پذیرش سفارشی اطمینان حاصل کند که گفته می‌شود بسیار گسترده‌ خواهد بود.

ژاپن دیسپلی در تلاش برای جذب ۳۵ میلیارد ین از طریق انتشار اخیر سهام، ۳۰ میلیارد ین به کمک سرمایه‌گذاران خارجی و ۵ میلیارد ین دیگر به‌ کمک شرکت ژاپنی سازنده‌ی LED نیچیا است که در این میان، ظاهرا مسیر آخر جذب سرمایه، ۳.۵ درصد از سهام JDI را برمبنای حق رأی در اختیار نیچیا قرار می‌دهد. گفته می‌شود که ژاپن دیسپلی یکی از واحدهای بلااستفاده‌ی خود در محدوده‌ی ایشکاوا را در ازای ۲۰ میلیارد ین به شرکت دولتی Innovation Network Corp یا INCJ خواهد فروخت. INCJ، بزرگ‌ترین سهام‌دار ژاپن دیسپلی که در سال ۲۰۱۶ کمک مالی ۶۳۶ میلیون دلاری را تقدیم این شرکت کرده بود، واحد یادشده را برای تولید پنل‌های OLED به شرکت JOLED خواهد سپرد، این شرکت نیز که در سال ۲۰۱۴ توسط ژاپن دیسپلی، سونی و پاناسونیک تأسیس شد، INCJ را به‌عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار خود می‌بیند.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

گزارش‌های سال گذشته حکایت از آن داشتند که اپل برای خرید پنل‌های Full Active LCD از ژاپن دیسپلی حهت استفاده در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ ابراز تمایل کرده است، این فناوری تقریبا تمام مزایای پنل‌های OLED را دارد؛ اما به‌اندازه‌ی آن گران‌قیمت نیست و این موضوع آن را به انتخابی ایده‌آل برای اپل جهت گذار از پنل‌های مرسوم LCD بدل می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که اپل در سال جاری میلادی سه مدل آیفون، شامل دو مدل با پنل‌های OLED و مدل ارزان‌تر با پنل LCD روانه‌ی بازار خواهد کرد. گفته می‌شود که مدل‌های OLED از همان ظاهر مشابه آیفون ۱۰ بهره خواهند برد و در دو ابعاد ۵.۸ و ۶.۵ اینچی عرضه خواهند شد؛ اما مدل LCD جانشین آیفون ۸ خواهد بود و از پنلی ۶.۱ اینچی استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات