هواوو 6081؛ وقتی چینی‌ها از روی دست یکدیگر کپی می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوو ۶۰۸۱، نام گوشی هوشمند جدیدی است که در MWC امسال معرفی شد. با این حال، تصاویر این گوشی که شباهت فراوانی به میت ۱۰ پرو هواوی دارد، به‌تازگی منتشر شده است.
تبلیغات

یکی از پیچیدگی‌های خاص چین و صنایع چینی، توانایی آن‌ها در کپی‌برداری از طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف است. گزارش‌های بی‌شمار و پرونده‌های قضایی بسیار از نقض نشان‌های تجاری شرکت‌های بزرگ غربی و کپی‌برداری از آن‌ها در شرق حکایت دارند. کپی‌برداری شرکت‌های چینی تنها طراحی محصولات را دربرنمی‌گیرد؛ بلکه کپی‌برداری از جایگاه و حتی لوگو و اسامی محصولات نیز به کرات دیده می‌شود.

اکنون کار به جایی رسیده است که کپی‌کاران چینی از محصولات ساخت هموطنان خود نیز کپی‌برداری می‌کنند. هواوو ۶۰۸۱  (Huawo 6081) نام یک گوشی هوشمند کپی‌برداری شده از میت ۱۰ پرو هواوی است. این محصول با آنکه در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۸ (MWC) در بارسلون معرفی شد؛ اما تا به امروز توجه چندانی را به خود جلب نکرده بود. نکته‌ی جالب توجه این است که هواوو ۶۰۸۱ در واقع در MWC به نمایش درنیامد و شرکت سازنده‌ی آن تنها از تصاویر رندر این گوشی در آنجا رونمایی کرد. نکته‌ی عجیب دیگر این است که با وجود حضور هواوو در نمایشگاه بارسلون، این گوشی هنوز به عنوان یک محصول واقعی به مرحله‌ی تولید نرسیده است.

Huawo 6081

در هر صورت، هواوو مشخصات فنی و تصاویر رندر این گوشی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. هما‌ن‌طور که تصاویر نشان می‌دهند، این گوشی شباهت فراوانی به میت ۱۰ پرو هواوی دارد. آن‌طور که در تصاویر رندر به‌نظر می‌رسد، هواوو حتی از رنگ‌بندی محصول هواوی نیز کپی‌برداری کرده است. هواوو ۶۰۸۱ از دوربین دوگانه‌ی اصلی با چینش عمودی بهره می‌برد و یک حسگر اثر انگشت نیز در قسمت پایین آن‌ها قرار گرفته است. در کنار دوربین، یک فلش LED و یک سنسور که ظاهرا سنسور فوکوس خودکار لیزری است نیز به چشم می‌خورد. آن‌طور که تصاویر رندر نشان می‌دهند، هواوو ۶۰۸۱ حاشیه‌های اندکی در اطراف نمایشگر دارد؛ با این حال این تصاویر ممکن است فریبنده باشند و نمی‌توان به طور کامل به آن‌ها اطمینان کرد. همچنین براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت سازنده، این گوش در رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی و خاکستری قابل سفارش خواهد بود.

Huawo 6081

هواوو ۶۰۸۱ مجهز به نمایشگر ۶ اینچی +fullHD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ پیکسل است و از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد. با این وجود، هنوز مطمئن نیستیم که افزایش حافظه‌ی داخلی از طریق شکاف میکرو‌اس‌دی امکان‌پذیر خواهد بود یا نه. دوربین پشت این گوشی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلو نیز از سنسوری ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. هواوو ۶۰۸۱ به صورت پیش‌فرض اندروید ۸.۰ اوریو را اجرا می‌کند و ظرفیت باتری غیرقابل تعویض آن نیز ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. قلب تپنده‌ی هواوو ۶۰۸۱ تراشه‌ی ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای مدیاتک MT6750T با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز است. این گوشی همچنین از اتصال نسل چهارم شبکه‌ی موبایل (LTE) و ویژگی غیرمنتظره‌ی شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و یک تراشه‌ی NFC نیز به همراه یک درگاه یواس‌بی نوع C برای آن در نظر گرفته شده است. با وجود این درگاه، امکان بهره‌مندی از شارژ سریع وجود خواهد داشت.  در نهایت ابعاد گوشی ۱۵۸.۵ در ۷۶ در ۸.۳ میلی‌متر است.

Huawo 6081
Huawo 6081
Huawo 6081
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات